Duitsetrailer omkeuren naar NL kenteken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Duitsetrailer omkeuren naar NL kenteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 15:58

Ja ja ik heb een trailer op het oog :D *\o/* Alleen deze trailer bevat een Duits kenteken.
Nu heb ik op site van RDW al wel gevonden wat je moet doen met vervoer naar RDW keur lokatie, dat de trailer om gekeurd moet worden voor een NL Kenteken en ook opnieuw APK gekeurd moet worden (??)
Er zijn een aantal verplichte onderdelen die op de trailer moeten zitten. Dat is allemaal wel duidelijk

Maar nu vroeg ik mij dus alleen af wat het om keuren ongeveer kost. Dat kan mij een handige onderhandeling positie geven.
Ik heb in een oud topic deze prijzen kunnen vinden maar die zijn erg verouderd.
Met googlen schiet ik zelf nog niet zo op en misschien kunnen jullie mij daarbij helpen?

Kosten van de keuring: (prijsindicatie 2006; per 2007 kunnen deze verhoogd
worden):
Maximummassa < 3500 kg
Keuring 93,50
Weging 17.50
Identiteitsonderzoek 42,00
Inslag VIN (optie) 26,00
Totaal Euro 179,00

Maximummassa >3500 kg
Keuring 115,50
Weging 22,50
Identiteitsonderzoek 42,00
Inslag VIN (optie) 26,00
Totaal Euro 206,00

Keet

Re: Duitsetrailer omkeuren naar NL kenteken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:02

Even bellen met het RDW en dan weet je her precies :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:04

Vraagje: is die trailer zoveel goedkoper dat het de kosten van het invoeren waard is? Kun je niet beter je besteedbare bedrag ophogen met de invoerkosten en gewoon een trailer met nl kenteken kopen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:09

Dat is het zeker Kleinvosje :j
De trailer staat al in Nederland hier vlakbij maar die mensen zijn hier kortgeleden heen verhuist. Hebben de trailer mee genomen maar moeten de trailer nu toch weg doen ivm omstandigheden. De trailer gaat ook echt weg voor een prikkie wat het absoluut waard maakt om hem te laten keuren voor een NL kenteken.

Evelli ja dat ga ik ook wel doen (kan vrijdag pas ivm werk, vind niet prettig om op mn werk te bellen) maar dacht hé, een beetje research op internet of mede bokkers die dat weten kan nooit kwaad :D Misschien komen er nog wel andere tips binnen waar ik nooit aan gedacht had.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:11

Je hebt toch wel pauze waarin je kan bellen?
Of even een mail sturen naar het RDW, kan vast ook wel :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:13

Als je er goed over nagedacht hebt en de prijs van de trailer is goed, zou ik het gewoon doen, ongeacht de kosten ;-)!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:16

@ Evelli ik ga er denk ik wel een mail uit sturen ja en dan hopen dat ze antwoorden :j

@ Kleinvosje ik zou het eigenlijk bijna zo doen zeker omdat hij ook al in NL staat maar vind voor mezelf wel even prettig om een beetje een richting te weten

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:15

Bij de rdw controleren ze je de hele trailer remmen/banden/chassisnr /en het oplooprem inrichting
de kosten bedragen bij hun rond de €180,- en dan moet je zelf ook nog de nummerplaat bestellen dat is rond de € 15,-

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:21

Bedankt voor het antwoord Geka! dus als ik gewoon op 200 euro reken dan is hij helemaal gekeurd en op NL kenteken. Dat zou top zijn zeg!

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:33

ja dat gaat je wel lukken wij hebben een half jaartje terug nog eentje laten keuren wij waren onder de €200,- klaar .
succes bij de rdw gr Geka

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 10:21

Dat zou super zijn :D Heb vrijdag contact met die mensen van die trailer dus hoop dat ik dan een trailertje voor mezelf heb! :D

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:02

Die €180 euro is correct voor het keuren van een NL-trailer zonder kentekenpapieren. Informeer wel eerst of er ook Duitse uitvoerpapieren bij moeten voordat je hem in nederland weer kunt invoeren.
En wat betreft het bellen met de RDW:
Daar zit een groep mensen in een callcenter die allemaal een spoedcursus hebben gehad en die je niet altijd de juiste informatie verschaffen!