Wie kent Paddy?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indraatje

Wie kent Paddy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 23:11

Wie o wie kent Paddy? Of heeft hem gekend? Als hij nog leeft moet hij inmiddels al een echt oud baasje zijn.

Hij heeft op manege De Valouwe in Ede gestaan. Ik heb tot 1992 op hem gereden. In dat jaar ben ik verhuisd en ik geloof dat niet veel later de manege is gestopt en dat men daarna een pension begonnen is. Wat er vervolgens met Paddy gebeurd is weet ik niet.

Paddy was als ik het mij goed herinner een jachtpaard en was toen nog redelijk jong. Hij was heel lief en ontzettend relaxed.

Bijgaand een fotootje uit die tijd (het is een kopie en is een beetje geel :o ). Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen!

Afbeelding

punkd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:01

Laatst bijgewerkt door punkd op 07-11-11 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:34

punkd schreef:
Bij ons op manege staat een iers jachtpaard met de naam paddy en hij lijkt er echt op
manege de veerkracht in heumen op hun site staat een foto van hem http://www.deveerkracht.nl/bestanden_htm/actueel.htm en dan naar beneden scrollen naar enjoy the ride

succes

Ehm Paddy moet zo'n 25+ zijn, ik denk niet meer dat er fanatiek op hem gereden wordt, áls hij nog leeft.

Succes met je zoektocht! Ik ken het paard helaas niet

Tat_jana

Re: Wie kent Paddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 03:23

waarom zou er op een 25+ paar niet fanatiek gereden kunnen worden ? ken zelf een ruin die 30 + is en zo nu en dan nog zn buitenritje loopt :) succes met je zoektocht.

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:45

punkd schreef:
Bij ons op manege staat een iers jachtpaard met de naam paddy en hij lijkt er echt op
manege de veerkracht in heumen op hun site staat een foto van hem http://www.deveerkracht.nl/bestanden_htm/actueel.htm en dan naar beneden scrollen naar enjoy the ride

succes

Bedankt voor de link! Ik heb er naar gekeken, maar als ik de foto zo zie, lijkt dit niet 'mijn' Paddy. Het is ook een beetje moeilijk te zien, omdat hij deels van achteren/opzij is gefotografeerd. En de kleur, Paddy was echt grijs, en deze is meer wit (kan een paard trouwens echt 'grijs' -wit- worden wanneer ze op leeftijd komen?).

Ik hoop dat ik ooit nog te weten kom wat er uiteindelijk met hem gebeurd is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:50

Tat_jana schreef:
waarom zou er op een 25+ paar niet fanatiek gereden kunnen worden ? ken zelf een ruin die 30 + is en zo nu en dan nog zn buitenritje loopt :) succes met je zoektocht.

Ik denk niet meer bij een manege en tuurlijk een buitenritje kan altijd maar er wordt gesuggereerd dat dit paard gewoon nog in de manegelessen loopt. En dat denk ik niet als ze 25+ zijn. Vooral niet een groot paard..

Succes met je zoektocht TS!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:58

Een grijs paard kan zeker helemaal wit worden wanneer hij ouder wordt. Vaker wel dan niet eigenlijk. Ik zou zeggen, stuur de eigenaren van die manege een mailtje met je vraag. Weet je meteen of het m is of niet lijkt me!

En mocht het m niet zijn, succes met je zoektocht dan nog!

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 10:36

Eliine schreef:
Een grijs paard kan zeker helemaal wit worden wanneer hij ouder wordt. Vaker wel dan niet eigenlijk. Ik zou zeggen, stuur de eigenaren van die manege een mailtje met je vraag. Weet je meteen of het m is of niet lijkt me!

En mocht het m niet zijn, succes met je zoektocht dan nog!

Ik heb je advies opgevolgd en de manege gemaild. Helaas is die Paddy niet 'mijn' Paddy. Hun Paddy was ongeveer 20 jaar jonger. Mijn zoektocht gaat dus verder!

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:07

Paddy leeft nog! *\o/* ben helemaal blij! Wie weet kan ik binnenkort eens langs gaan. Ik ga het in ieder geval proberen!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:09

Indraatje schreef:
Paddy leeft nog! *\o/* ben helemaal blij! Wie weet kan ik binnenkort eens langs gaan. Ik ga het in ieder geval proberen!

Wauw wat ontzettend gaaf *\o/* Veel plezier :)

Set_Elkol

Re: Wie kent Paddy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:11

leuk! Ik denk wel dat hij intussen wit is ja :P

Indraatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:27

set_elkol schreef:
leuk! Ik denk wel dat hij intussen wit is ja :P

Ja, dat zal inderdaad wel! Ik ben heel erg benieuwd, ik had niet gedacht dat hij nog zou leven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:38

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.