Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_haflinger schreef:hoi, Mijn pony loopt echt voor geen meter door, ik werkt normaal altijd met mijn benen, maar de zweep heb ik toch nodig. soms moet ik haar flink doortimmeren en dan loopt ze nóg niet. dit is na haar rust gebeurt (rust i.v.m chronisch Astmatische Brnochites. ) Zou ik toch meoten overwegen eens met sporen te gaan rijden ?
gr
.Elanor schreef:Als je paard na het "doortimmeren" nog niet reageert, is hij waarschijnlijk totaal afgestompt op je hulpen. Laat goed zien waarom P+ geen efficiëntie trainingsmethode is. Nóg harder meppen/prikken/pijn doen is ten eerste geen oplossing voor het probleem, en grenst ten tweede aan dierenmishandeling.
Is dit wat je leert van die twee keer per week les? Dan zou ik rap op zoek gaan naar andere instructie...
_Esther_87_ schreef:Of misschien komt het omdat ze chronisch ziek is?? Kan ze wel rust hebben gehad, maar dat wil niet zeggen dat ze er nu helemaal geen last meer van heeft! Lekker simpel om te verwachten dat ze na zoiets gewoon weer gaat lopen als voorheen zeg.
_haflinger schreef:_Esther_87_ schreef:Of misschien komt het omdat ze chronisch ziek is?? Kan ze wel rust hebben gehad, maar dat wil niet zeggen dat ze er nu helemaal geen last meer van heeft! Lekker simpel om te verwachten dat ze na zoiets gewoon weer gaat lopen als voorheen zeg.
De DA heeft gezegd dat dat moet kunnen.
_haflinger schreef:Nee niet van de ene op de andere dag, Maar ze heeft lang op rust gestaan. we rijden nu al ongeveer 4 maanden en er komt geen tempo in. Ik geen nu meer energie en krachtvoer zoals Brokken en Fenegriek. Dat begint te werken volgens mij.
wij hadden altijd maar half schepje brokken en geen fenegriek gebruikt omdat ze te heftig was.