ik heb sinds januari een super leuke E pony van 6 jaar. toen ik haar kreeg liep ze met haar hoofd in de lucht en kon je haar amper sturen. het gaat nu echt al veel beter, ze volgt de hand goed en is steeds beter aan het been. ze was eigenlijk helemaal niet opgevoed en deed waar ze zin in had. mijn zus is gewend om met jonge paarden om te gaan en zij heeft mij op het begin veel geholpen want alleen kon ik het niet echt. nu vind ik het echt al stukken beter gaan maar mijn zus zegt dat ze echt nog totaal geen respect heeft en nergens naar luisterd vergeleken met de paarden op de stal waar ze werkt en rijd...
als ik naar de ponyclub ga is ze bijna altijd super rustig en braaf, thuis meestal ook wel maar soms heeft ze in een keer totaal geen respect meer voor mij.
laatst haalde ik haar uit de wei om te gaan rijden, ze kwam niet bij het hek dus ik moest haar op gaan halen. toen ik haar aan het halstertouw had en weer naar het hek wilde lopen ging ze ineens helemaal gek doen en steigeren en toen ging ze er vandoor. na een aantal rondjes met onze andere 2 pony's te hebben gerend kon ik haar weer pakken. en vervolgde ik mijn weg naar het hek maar opnieuw probeerde ze er vandoor te gaan en weer ging ze steigeren en gek doen. nu kon ik haar gelukkig wel vast blijven houden en heb ik haar een klap verkocht want dit mag ze natuurlijk niet doen. eenmaal op de poetsplaats ging het wel maar ze schrok wel van alles en niets. toen ik er eenmaal opzat was ze erg fris en stappen wilde ze niet. ook was ze erg sterk van voor.
nu ben ik niet echt een held en word ik van dit gedrag snel bang. meestal is ze echt zo mak als een lammetje maar soms is ze dus zo..
ik denk dat het vooral met de hengstigheid te maken heeft maarja ik heb dan niet echt wat te vertellen...
ik weet niet echt wat ik hier mee aan moet..
weten jullie misschien iets?
groetjes