rijbroeken voor dikke kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

rijbroeken voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 12:56

Hallo allemaal!

Ik ben pas weer begonnen met paardrijden en heb een oude rijbroek gekregen van een tante om mee te beginnen. Nu bevalt het paardrijden weer helemaal super en wil ik graag een goede rijbroek. Ik heb alleen een probleempje, want ik heb qua broek maatje 36/38, alleen ik heb vrij stevige kuiten. Dus in de gewone rijbroek zitten die enorm klem of passen ze soms gewoon helemaal niet! Mijn oma heeft aan de oude rijbroek geknutseld, zodat deze nu wel fijn zit.

Maar ik vroeg me af zijn er bepaalde merken die bijvoorbeeld een rijbroek hebben met extra brede pijpen onderaan? Of zal ik voor altijd mijn rijbroeken moeten laten verbouwen? :P

Ik hoor graag van jullie!

Caira

Re: rijbroeken voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:34

ja die zijn er jodhpur rijbroeken.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:37

Maar kun je jodhpur rijbroeken ook rijden met laarzen? Want die heb ik inmiddels passende gevonden!

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:38

Ja daar heb ik er ook een van, zit opzich heel fijn met chaps. Met laarzen zou ik dat niet proberen denk ik. Ik heb een saddle-hugger trouwens.
Ik zou als ik jou was kijken naar broeken in van die joggingstof, dat rekt goed mee.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:41

Bedankt voor de tips!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:11

kijk eens voor de Harry's Horse Beijing rijbroek (bijvoorbeeld te koop bij www.libellaruitersport.nl) die is van een losse stof en past snel voor zowel mensen met hele smalle benen of juist met brede benen doordat de stof zich aan kan passen aan de vorm van je lichaan (zit rek in, zie het als een 'legging', zelfde principe...)

zijn niet duur en in veel kleurtjes te krijgen, wat mijn ervaring wel is, is dat ze aan de bovenkant smal vallen dus als je tussen een 36 en een 38 zit zou ik als IK jou was een 38 bestellen... ik heb ook die maat en heb een 38 en die valt nogsteeds ietwat smal...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:02

Oke! Ik ga eens kijken naar zo'n broek!