Ben sinds 2 dagen terug trotse eigenaar van een 2de ( dit keer zuivere ) merrie welsh van 1.5jaar oud ; saartje
Ik ken saartje al wat langer maar de eigenaar besloot haar weg te doen om een rijpaard aan te schaffen en ik wilde het beestje niet uit het oog verliezen.
Omdat ik graag al wat zou wandelen met haar en ze over 2 weken naar mijn weitje vertrekt in stekene die helaas aan een drukke b-weg gelegen is , zou ik haar al een beetje willen voorbereiden tot verkeersmak maken.
Ik mijn eerste eigen pony ook verkeersmak gemaakt en die verschiet werkelijk nergens meer van maar het grote verschil tussen tiquila en saartje is dat saartje bokt naar auto's en Tiquila deed dit niet , Tiquila was ook nog maar slechts 3 weken oud toen ze met mama meeliep over de rustige straatjes en saartje is 1.5 jaar en een stuk minder koel , heb ook al wat schriktraining achter de rug, parapluutjes , kegels , zeil , zakjes , ballonnen,.. maar daar bokt ze niet naar , als ze niet aan het halster loopt en in de wei staat , reageert ze niet op tractors en heel de reutemeteut , het is zelfs zo dat we met de aanhanger al in de wei hebben gereden en madam prinsheerlijk blijft staan en geen hoef verzet en gewoon de weg versperd , dus ik denk dat ze bang is omdat waar we wandelen niet haar plekje is , ook neem ik tiquila altijd mee , zij is 2.5 jaar en kijkt nergens van op ,..
Ik vind het doodeng als ze haar mooie poepje de kant van die autos uitdraait
heeft er iemand tips ?Ik had al de tip gekregen gewoon door te wandelen , maar dit werkt echt niet hoe meer je haar probeert mee te nemen hoe harder ze achteruit zal lopen en hoe meer ze haar poepke draait