wel of niet een model scheren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maddy09

wel of niet een model scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:26

Hallo,

Mijn tinker van een jaar of 12 staat in de winter altijd onder de deken maar omdat het nu zo warm is hebben we deken maar weer afgedaan.
Maar het koelt s'nachts natuurlijk wel af dus de wintervacht wordt wel dikker en het liefst zou ik haar weer de deken op doen.
Een tijdje geleden is ze een paar dagen licht ziek gewees maar ze is er nu weer bovenop.
Ze is door de warmte af en toe nog wel wat zweterig/klammig en zit nu te twijfelen of ik haar een dekenmodel ga scheren.
Hebben jullie tips?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:34

Ik heb zelf 2 tinkers, en ik weet wat tinkers voor vacht aan kunnen maken.
Een tinker in een wintervacht heeft echt geen deken nodig. Veel te warm voor ze.
Aangezien mijn tink met rijden het té warm kreeg heb ik hem geschoren. Mijn tink staat overdag buiten en 's-nachts binnen. Ik heb een deken op zijn lijf gelegd, en de contouren van de deken afgetekend met krijt op zijn vacht. Deken er weer afgehaald en vervolgens een nieuwe lijn getekend die 5 cm binnen de dekenlijn viel. Op de plaats van het zadel na, heb ik alles binnen de tweede lijn eraf geschoren. Dus als mijn tink nu onder een deken staat, dan lijkt ie ongeschoren, maar tijdens het werk heeft ie wel heel veel voordeel van de koelte van zijn gedeeltelijk kale lijf.
Misschien heb je hier iets aan.