We hebben een paard, zijn lekker dressuurmatig aan het trainen en je wil dolgraag starten.
Maar wanneer ga je starten?
Ik zie vaak topics voorbij komen met foto's op HAW met de vraag of ze al B klaar zijn en al moeten starten.
Vaak word er gezegd "ja leuke combinatie gewoon starten" of "ja jullie kunnen wel een leuke B proef rijden"
maar vaak is zie ik een beeld voorbij komen waarvan ik denk, dat hoort nog lang niet in de ring thuis.(ben ikzelf ook een voorbeeld van hoor
)Nog niet helemaal ontspannen, paard laat nog niet lekker los, niet actief van achteruit.
Nu hoeft je paard ook niet verzameld te lopen voor de B maar de bovenstaande drie factoren vind ik toch wel belangrijk.
Als jurylid zie je toch ook veel liever een combinatie die lekker ontspannen en "constant" door de proef rijd dan iemand die dat alleen maar probeerd?
Nu krijg ik de laatste tijd echt het gevoel dat ik veel te kritisch ben naar mezelf, doordat de mensen om mij heen me alleen maar lovende woorden toespreken.
Ik wil graag mijn paard 150% voor elkaar hebben voor ik ga starten. Toch ben ik gaan starten?? Waarom?
Ik had al wedstrijdkriebels toen ik voor het eerst op mijn topper klom en iedereen vond ons B klaar.
Maar als ik dan de filmpjes terug zie van mijn wedstrijd denk ik, waarom ben ik godsnaam wedstrijden gaan rijden.
Dit ziet er niet uit en overal zitten haken en ogen aan. Ik rij wel winstpunten maar ja...ik ben er eerlijk gezegd niet altijd blij mee.
Wanneer ben je te kritisch?? Wanneer moet je dat laten varen en zeggen "ik ga gewoon starten".
Ik ben wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben
Misschien kunnen we elkaar wat beeld materiaal laten zien, elkaar wat zekerder maken, een helpende hand toe reiken of inderdaad van een roze wolk te helpen.
) en ontspannen een proef loopt. Inmiddels starten we L1. Wijken zit er bijvoorbeeld wel op, maar is nog niet helemaal bevestigd. Dus dat gaat niet allemaal even vlekkeloos. Jammer, maar dat trainen we er thuis wel op. Hij heeft weer ander terrein gezien, er gaan een hoop dingen wel goed en het is weer een ervaring erbij. 
)