Het verhaal:
Sinds zondag hebben we een nieuw paardje op stal. Met dat paardje was ik al 3 weken mee bezig, maar in verband met de reistijd e.d. hebben we haar bij ons neer gezet. Naast de nieuwe hebben we zelf nog een lief mamapaard waar je niets aan hebt, en een pismerrie op stal.
Afgelopen zondag hebben we haar meteen bij de rest in de wei gegooid. Dat was om 3 uur. Daarna hebben we haar op stal gezet en hebben we haar gevoerd. In de wei werd ze niet echt geaccepteerd en op stal was ze onrustig. Logisch.
Maandag heb ik haar in de ochtend naar buiten gegooid en aan het eind van de middag naar binnengehaald samen met de rest, waarna ik vervolgens ben gaan rijden. Ze pakte alles prima op. Was braaf.
Op stal was ze nog steeds onrustig.
Dinsdag het zelfde verhaal. In de ochtend naar buiten, aan het eind van de middag rijden en op stal. Nog steeds onrustig in de wei en op stal.
Zojuist kwa ik terug van school en was de nieuwe weer onrustig. Niet eten (of weinig), de hele tijd lopen en kijken. Verder wat ik heb gezien heeft ze geen contact gezocht met de andere 2.
Ze staat nu net op stal, waar ze ruim kuilvoer heeft en biks (en natuurlijk water), maar toch blijft ze onrustig. Ik moest de deken wisselen omdat ze zich gewoon helemaal nat gelopen heeft en tijdens het wisselen bleef ze maar draaien en kijken.
Ik vind het erg vervelend en weet niet wat ik er mee aan moet. In mijn herinnering hebben we nooit echt problemen gehad met nieuwe paarden. Dit is het toppunt.
Even de geschiedenis van het dier. Is na het afspenen in een koppel gegooid. Als 3jarige zadelmak geweest, veel gezien (keuringen e.d.) en in juli op de wei gegooid wegens te kort aan ruiter en tijd. Hierin had ze haar eigen koppel (á 5 paarden) en was ze de baas. In de herfstvakantie (regio midden, datum kwijt
) ben ik met haar begonnen. Uit de wei gehaald, op stal gezet en meteen na 2 dagen poetsen zat ik er al op.Hoelang duurt het voordat ze gewend is aan haar stal? Heeft de pismerrie er mee te maken? Vind ze het eten niet lekker? Kunnen jullie mij helpen? Vind het namelijk niet leuk voor haar, die onrust in haarzelf.
Dankje voor het lezen
Zostraks was ze gewoon droog en na het rijden begon ze gewoon lekker te eten.