probleem 1 gallop
Ik heb een fjord, al sinds ik haar heb krijg ik haar zonder zweepje voor geen meter in gallop.
Toen ben ik verhuisd naar een andere stal en ben ik meer gaan trainen, na een tijdje
dacht ik dat het toen eindelijk gelukt was. Ik hoefde maar 'JA' te roepen en een beetje aan te sporen
en ze ging al. Ik helemaal blij natuurlijk. Maar...sinds een paar weken krijg ik haar er weet niet in.
Ik neem een goede hoek leg me buitenbeen flink naar achten me binnenbeen op de singel en probeer aan te sporen
maar ik krijg haar er niet in. Ze gaat dan alleen heel snel draven en ze doet dan ook een soort van 'schrik actie' naar het midden van de bak
En als ik dan een zweepje heb dan hoef ik haar nog niet eens een tikje te geven ik hoef maar een beetje
aan te sporen en ze springt meteen aan
probleem 2 zweepje
Nou denk je bij het vorige probleem, dan hou je toch altijd het zweepje erbij..
Ik rij zelf zowiezo liever zonder zweepje. En dus nu het probleem.
Ik hoef maar op mijn pony te gaan zitten met een zweepje en ze heeft het nog niet eens gevoeld dan
gaat ze al rennen als een gek. Een hele snelle stap, een kei snelle draf. En dat krijg je natuurlijk ook amper
doorgezeten. Zonder zweepje heeft ze een hele fijne beheerste draf maar dan als ik het zweepje pak is dat er meteen uit en gaat ze lokken klooien.
Als ik trouwens niet op haar zit en ze staat gewoon ergens, als ik dan het zweepje pak kan ik haar daar letterlijk óveral mee aanraken..
Wie kan mij tips geven?
hou het wel vriendelijk