dekens nat op borst door inregenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

dekens nat op borst door inregenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 23:35

heb een erg lastig probleem.
mn paarden staan nu lekker onder hun regendekentje. vanmiddag is het hier om kwart voor 6 begonnen met regenen. daarna best doorgeregent paarden hebben al die tijd buiten gestaan met deken. om half 9 ze binnen gehaald. en jahoor allebei helemaal nat op de borst/schouder tot de schoft toe.(gewoon ingeregent bij de hals) heb al verschillende dekens geprobeert(wb global en heb nu horsewhere) en bij alle dekens tot nu zijn ze nat. het is echt niet van het zweten paarden voelde nu zelfs vrij koud aan. dekens passen gewoon goed sluiten mooi rondom de nek.

ook blijf ik dekens houden die doorlekken.
als dat gebeurd na een volle dag in stromende regen is nog niet goed maar vind ik minder erg. nu hebben ze gewoon paar uurtjes in regen gestaan en al natte dekens.

wie o wie heeft er een gouden tip voor mij?

ZusJacobs

Re: dekens nat op borst door inregenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:37

Deken met halve hals?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:42

Precies; een deken met een halve hals kopen.
Zelf heb ik een Rambo Wug en daar ben ik supertevreden over.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:20

Dat probleem ken ik. Heb hier Weatherbeeta, de dunnere dekens met name de 0 en 100 grams regenen ook in. De dikkere dekens vallen mee. De winterdeken regent niet in maar die ligt dan ook alleen op bij koude temperaturen dus dan valt er niet zo heel snel regen maar alleen sneeuw. :+ Ben het trouwens dusdanig zat met dat inregenen dat ik nu Bucasdekens er bij heb gekocht. Eens zien of dat wat uit haalt. Die sluiten hoger en nauwer om de hals. Denk dat er ook nog een halsdeken bij komt.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:27

Ik heb ook eenRambo wug deken gehad van horseware. (Met halve hals) Maar die regende bij mij ook in. En de Rhino deken van Horseware regende ook in bij mij. Ik ben er achter dat het bij mij de sluiting van die dekens was. (Een ring met 2 musketons) Waardoor als hij met zn hoofd omlaag stond hij niet aangesloten was. Nu heb ik een deken met 2 rechte haak sluitingen van Horseware. En nu heb ik dat probleem niet meer...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:32

Ik heb het ook met mijn HH én met mijn BR. Ik ben aan het twijfelen om een losse hals erover te doen, dan kan het iig niet inregenen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 18:41

ik heb net paar maanden geleden voor allebei nieuwe regendeken gekocht. 1 van horseweare met die rechte sluitingen. deze dekens sluiten ook hoger vooral bij mn fries sluit hij gewoon super aan. en die was gister het natste. tja om nou weer een stel nieuwe dekens te gaan aanschaffen heb ik weinig zin in. zit wel te denken om eens een losse hals te proberen misschien is dat wat.