Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Hyperion_ schreef:Ik ben onlangs in de positie geweest om verschillende scheermachines te mogen testen.
De Moser Avalon houdt het goed vol om een heel paard te scheren. Alleen is de scheerkop wel wat smaller, waardoor je langer bezig bent, omdat je per baan er minder haar afhaalt.
Het resultaat is wel mooi en de machine is ook mooi stil.
De sectolin se 200 vond ik drama. Het apparaat had de maximum tijd aan de oplader gelegen, maar kon er geen heel paard mee doen, toen was de accu al weer leeg. En ik ben een vlotte, ervaren scheerder, dus daar ligt het niet aan. Bovendien maakt hij voor een accumachine relatief veel herrie en moet je goed verdacht zijn op olie (meer dan bij andere machines) en wordt hij best erg warm.
Het scheerresultaat was wel netjes, maar ook hiermee weer langer bezig.
Uiteindelijk zweer ik bij de Aesculaap apparaten met snoer. Snel, stil, goed resultaat. Ik vind scheren een pokkenklus (krijg allergische reacties op de haren en huidschilfers die vrijkomen) en ben het liefst zo kort mogelijk er mee bezig. En een tip als je snel in de clinch ligt met een snoer: zorg dat deze altijd ACHTER jouzelf langsloopt. Dan is de kas dat een paard het kapot trapt het kleinst.
. RM94 schreef:_Hyperion_ schreef:Ik ben onlangs in de positie geweest om verschillende scheermachines te mogen testen.
De Moser Avalon houdt het goed vol om een heel paard te scheren. Alleen is de scheerkop wel wat smaller, waardoor je langer bezig bent, omdat je per baan er minder haar afhaalt.
Het resultaat is wel mooi en de machine is ook mooi stil.
De sectolin se 200 vond ik drama. Het apparaat had de maximum tijd aan de oplader gelegen, maar kon er geen heel paard mee doen, toen was de accu al weer leeg. En ik ben een vlotte, ervaren scheerder, dus daar ligt het niet aan. Bovendien maakt hij voor een accumachine relatief veel herrie en moet je goed verdacht zijn op olie (meer dan bij andere machines) en wordt hij best erg warm.
Het scheerresultaat was wel netjes, maar ook hiermee weer langer bezig.
Uiteindelijk zweer ik bij de Aesculaap apparaten met snoer. Snel, stil, goed resultaat. Ik vind scheren een pokkenklus (krijg allergische reacties op de haren en huidschilfers die vrijkomen) en ben het liefst zo kort mogelijk er mee bezig. En een tip als je snel in de clinch ligt met een snoer: zorg dat deze altijd ACHTER jouzelf langsloopt. Dan is de kas dat een paard het kapot trapt het kleinst.
Wat betreft de Moser Avalon...... mijn paard is amper te scheren en met deze staat hij redelijk stil wat dan toch weer maakt dat ik door kan scheren en dus sneller klaar ben.
Daarbij blaast hij ook geen lucht en dus geen haren tot in je onderbroek en ogen etc
, super ding! Even de accu aan je broek hangen en je kan zo heel heel paard scheren. Ik heb geen stroom bij mijn stal dus zocht een goede oplossing. Doordat hij zo stil is had mijn shet van toen 10 maanden er helemaal geen probleem mee en stond heerlijk te suffen.