waar vind ik dit soort dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kagiwaga

waar vind ik dit soort dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:46

Ik heb een jong paard (2,5 jaar) en heb dus de voorkeur aan dekens met een sterkere stof boven de 600d of een goedkopere 600d en waterdicht,
aangezien die ik nu heb me als waterdicht is verkocht op een webshop en 300 grams,
nou weet ik niet hoe ik weet of het 300 grams is en waterdicht is de deken niet.
ze heeft maat 185 iets kleiner/groter kan ook,
ik wil wel veel geld neer leggen maar geen 150+
ik heb nodig: een regendeken, een dik gevoerde deken en een 200/300 grams

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:49

Vraag ik me eigelijk af waarom je een deken wilt leggen op een 2.5 jarige? Ik kan me dekens voorstellen voor als je al echt bezig bent met een paard en hem niet te dik in de haren wilt hebben. Of omdat hij geschoren is, maar een 2.5 jarige? Ik zou zeggen, spaar die centen lekker op en laat hem lekker zo staan, is helemaal nergens goed voor namelijk een deken verder. Wintervacht valt niet na te maken, en is de goedkoopste meest duurzame en makkelijkst schoon te houden deken die er is. Je zit niet met sluitingen te frutsen, dat het niet past of schuurplekken. En laten we niet vergeten dat ze dat niet stuk bijten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:49

Amigo is volgensmij boven de 600 D, deze dekens zijn wel stuk duurder

kagiwaga

Re: waar vind ik dit soort dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:54

helaas krijgt zij het koud als ze in de regen staat omdat zij als 1 van de weinige paarden swinters overdag naar buiten gaat muv noodweer.
ze gaat dan rillen, en ze is een enorme viezerik (nogal prutlandje)
en dan is een deken handig, ze heeft een hele dunne vacht waar meer paarden last van hebben

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:57

Ik heb dekens maat 185 en 195 cm. Ik heb helaas geen foto's. De dekens zien er goed uit en zijn niet kapot. Ja, ik heb er een aantal. Misschien is het handig om het paard even op te meten. 185 cm past op een grote E-pony, klein paard. Voor mijn paard van 1.70 m (rank springpaard) had ik 195 cm. Wellicht dat ik van de week even foto'' maak.

Er zitten dekens bij die of helemaal niet zijn gebruikt of maar 14 dagen.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:01

Wat Ben zegt, daar valt wat voor te zeggen, maar een paard die het koud heeft en paarden blijven met die deken op stukken schoner :) Ben lui aangelegd :P

Je maakt een paard zonder dekens wel winterhard en je doet er m.i. niks of weinig mee, dus .. Ze krijgt vanzelf meer haar als ze het koud krijgt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:03

maar dan hoef je waarschijnlijk toch niet een hele dikke deken op te doen?
En als ze als enige naar buiten gaat, is een hele stevige deken niet nodig aangezien er geen paarden aan lopen te trekken?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:03

ik longeer haar wel omdat ze anders echt heel druk word, en ze is dan heel snel bezweet en dat is nu wel wat minder, ze is wel winterhard aangezien ze eerst zonder deken stond
ze staat niet als enige buiten, ze sloopt m anders zelf

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:10

ER zijn heel veel dekens die aan je verwachtingen zullen voldoen.
Kwestie van naar de winkel toegaan en erom vragen :)
Met dekens van de betere merken (Horseware Rambo, Rhino en/of Amigo en Bucas) zul je je kwa pasvorm geen buil vallen en bovendien zijn die dekens via marktplaats ook weer heel goed te verkopen, mocht je Krack C x Jazz er toch uit groeien. Ga voor maat 195/198cm.

Waarom je een 2,5 jarige onder een deken zou zetten? Nou, het is een mooie voorbereiding op het accepteren dat er dingen op de rug liggen (een deken beloont zelfs, want lekker warm) en daarnaast voorkom je ermee dat je paard eraan went om een bult wintervacht aan te maken. De 'naturals' onder ons zullen nu vast hun bloed voelen borrelen bij zo'n suggestie, maar heee... als je een Krack C x Jazz koopt, heb je waarschijnlijk niet zoveel op met de 'natural' manier van paardenhouden ;)
Gewoon doen. Voor sportpaarden is er werkelijk helemaal niets op tegen. Ik zie er alleen maar voordelen van.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:12

ik merk dat ze er zich prettig onder voeld en haar vacht gaat er prachtig van glimmen,
ik zat ook al te kijken naar bucas maar twijfel nog n beetje over de merken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:17

dominick, bucas, weather beeta, gewoon een ruitersportzaak inlopen of online even kijken bij de outdoor dekens.
Keuze zat, vele merken in verschillende prijs catagorieën

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:19

QHP dekens zijn goed waterdicht,niet duur en redelijk sterk.
Ze hebben ze in veel verschillende diktes.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:21

daar heb ik ook naar gekeken, ik heb er 2 liggen bijde te groot maar zal eens kijken

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:34

Ik heb er één van BR die het ontzettend goed doet! Na een week non stop regen begon ie pas iets wat te lekken, dus zeer tevreden :) .

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:58

Hoi,

je kunt inderdaad naar de eerder genoemde merken kijken. Je kunt ook eens kijken naar de Quarter dekens die zijn er ook voor Arabieren die zijn vaak met buikflap en dicht op de borst. Hier blijven ze heerlijk warm in en hebben een supersterke buitenstof. Zijn bijvoorbeeld te krijgen bij Arthur's westernstore. En blijven ook nog eens super liggen. Zeker met jonge dieren is dat fijn ze doen ze ook niet makkelijk uit omdat het dekens zijn die echt nauw zitten maar heerlijk aan het lijf vormen.
Ik heb zelf 2 koudbloed jaarlingen en heb voor hun ook dekens liggen voor deze winter zeker als het de gezegde -25 gaat worden waar ze op het nieuws over praten. Dan vindt ik dat je je paardje verplicht bent een deken op te doen daar zijn ze niet tegen bestand.
Daarnaast is het inderdaad een goede voorbereiding voor later. We hebben de luxe in dit land dus waarom je paardje dan zoveel energie te laten steken in warm houden en haar aanmaken :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:12

Afbeelding
deze is 200gram van Harry's Horse

de 300grams hieronder:
Afbeelding
Hele fijne dekens omdat de hals een gedeelte bedekt is, regent het bijna niet in en drukt het niet op de schoft.
Waterdicht en lekker warm.
Ik heb de dekens gekocht bij ruitersport.com

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:19

HAR-->SV

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:22

bij www.dekensvoorpaarden.nl hebben ze een outlet voor de betere paarden dekens . Dan heb je een goede deken voor de prijs van een middenklasser