Tinker scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TymbaliaJarig

Tinker scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:16

Ik zit met een dilemma, nl mijn tinker scheren of niet...

Ik rijd jane zo'n 4 tot 6 dagen in de week en ben ook van plan om deze winter wedstrijden te starten (startkaart is al binnen :D ) Ze heeft een tijdje geleden haar regendeken met fleece voering op gekregen maar zit toch al heel erg in het haar en zweet tijdens het rijden nog al veel en het duurt dus lang voor ze weer droog is dus denk er sterk aan om haar te scheren! maar is dat verstandig?

Ik rijd nu voornamelijk in de buitenbak maar als het weer slechter word dan ga ik meer in de binnenbak rijden. Ook ga ik nog wel vaak even op buitenrit en stap dan erg veel maar draaf en galloppeer ook wel een stuk maar is het dan niet te koud omdat ik veel met haar stap? En is het dan ook verstandig om een uitrijdeken op te doen?
Ze staat overigens 's nachts op stal en overdag buiten (zonder schuil mogelijkheden) maar bij erg slecht weer staan ze binnen.

Ik wil haar dan overigens helemaal scheren behalve hoofd en benen.

Hoe doen andere tinker eigenaren dit? En welke dekens ben ik dan nodig?

(foto's van geschoren tinkers zijn ook welkom)

dianalamboo

Re: Tinker scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:18

Hoi, ik heb mijn tinker ook geschoren. Hoofd en benen niet en rij recretief. Stap in met deken en stap uit met deken. Ze heeft nu een 200gr op en als het echt koud wordt dan krijgt ze een 300gr op met evt een fleecedeken eronder als het heel extreem is. Overdag staat ze buiten en als het veel regent gaat er een regendeken overheen.

TymbaliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:15

Heeft jou tinker dan ook een deken met hals? En doe je m ook een deken op met een buitenrit als het erg koud is?

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:23

ik heb hem in een jachtmodel geschoren, hij had het zo warm dat hij er sloom en buiten adem van raakte.
Nu gaat het een stuk beter, hij kan zijn warmte beter kwijt waardoor hij gewoon lekker aan het werk kan, en kan hij bij droog weer zonder deken buiten staan. Doordat hij niet helemaal geschoren is, kan ik wel gewoon buiten rijden zonder uitrijddeken.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:44

Ik heb een losse hals sinds dit jaar. Vorig jaar stond hij geschoren zonder hals buiten overdag. Voor dit jaar een hals gekocht welke ze op krijgt bij extreme regen en als het erg koud wordt. Buitenritten doen we niet maar als we gaan rijden eerst zweetdeken op en instappen en bij uitstappen, zadel eraf en ernaast lopen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:52

Ik heb erg getwijfeld of ik wel of niet zou scheren..
Ik rij hooguit 4 x recreatief in de week..

Uiteindelijk niet gedaan, maar als ik dan de tempraturen van bijvoorbeeld vandaag bekijk,
dan had ik hem makkelijk nog kunnen scheren!

Ben wel benieuwd naar foto's van jullie geschoren Tinkers!

TymbaliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:09

Ik heb haar ook nog niet geschoren, twijfel nog steeds, heb inmiddels wel 2 verschillende dekens met losse hals gekocht die ik denk ik op doe als het iets kouder word zodat de haren niet zo dik worden maar weet niet of dat helpt.

Ben overigens erg benieuwd naar foto's van geschoren tinkers! (twijfel het meest doordat ik niet weet hoe een geschoren tinker er uit ziet en of dat wel mooi word)

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:52

Ik heb geen duidelijke foto's. Ik vind het er netjes uitzien. Benen en hoofd met haren en rest kaal. Staat best chique. Kato is samen met een warmbloed de enige die geschoren zijn op stal en zit er net zo uit als een warmbloed alleen sommige plekken meer behaard.
Ik heb nog een tinker die nog niet geschoren is en ook die zal eraan moeten geloven. Menles vanavond gehad en niet droog te krijgen. Dus dat zal tzt wel scheren worden

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:13

ik heb mijn tinker dit jaar nog niet geschoren, staat komend weekend op de planning.
ik heb haar al 2 jaar achter elkaar geschoren omdat ze haar warmte niet kwijt kan. daarnaast rijd ik af en toe ook in de winter wedstrijd, al weet ik nog niet of ik dat deze winter ook ga doen.
ik scheer benen en hoofd ook niet. na het scheren doe ik een 300 grams deken op. mocht het heel hard vriezen gaan, doe ik een deken van 200 gram erbij onder.
met buitenrit als het koud is doe ik een fleecedeken op, vooral als ik veel stap. heb het gewoon over mijn zadel liggen en blijft ook liggen als ik draf enzo.

foto´s van voig jaar dus
voor het scheren
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHZITA8H-D.jpg
na het scheren
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMJQS3M4-D.jpg
deze is van 2009
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNOPI6K8-D.jpg