Heja trailer, prijs.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Heja trailer, prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:07

Hallo,

Allereerst weet ik dat jullie dit wellicht ook niet helemaal weten maar wie weet is er iemand die het ongeveer weet.
Met mijn stalgenoot ben ik wezen kijken bij een trailer. Het gaat om een 5 sterren Heja, 2 paards, met aparte zadelruimte.
De trailer is van binnen voorzien van stootbanden en kussentjes aan de zijkant (om het zo comfortabel mogelijk te maken voor het paard haha).
De trailer is van 96 maar ziet er voor zijn leeftijd prima uit. In oktober 2010 is hij gekeurd en alles was goed.
De binnekant van de trailer achter bladdert wat af, maar niet vreselijk veel. De buitenkant heeft gebruikersschade maar geen extreme kapotheid of iets dergelijks. Het enige wat ik vind is dat het wieltje voorop vervangen mag worden.

Wat zou een prima prijs zijn voor deze trailer?
Vergelijkbare heb ik helaas niet kunnen vinden op internet, dus ik hoop hier wat info te vinden.

Sim

Re: Heja trailer, prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:32

Prijsidee zou ik niet weten, maar heb je de wellicht houten bodem ook gecheckt? Geen poreuze delen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:40

Nee eigenlijk al dat soort veiligheid/ belangrijke dingen zijn gecontroleerd en goed.

Cobra11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:37

De prijs hangt een beetje af of je de trailer bij een particulier koopt of bij een bedrijf met garantie , grofweg zal de prijs tussen de €1750 en €2500,- zitten,

Heja zijn oerdegelijke trailers met goede kwaliteit polyester en orgineel heeft de watervaste houten vloer een kunstof coating die zeer duurzaam is,

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:28

is het de polyester of de houten variant? Staat ie bij heja te koop? Mag je als dat niet zo is even bij heja langsgaan om te laten checken in welke staat ie is? Even grofweg schat ik dat het tussen de 2 en 3 duizend moet opbrengen.
Kijk maar eens op aanhangeronderdelen naar een neuswieltje , is nl prima zelf te vervangen (ze zijn er ook in verschillende prijsklasses)
Kijk trouwens wel even na of je zadels makkelijk in en uit de zadelkamer kunnen , die opening is nog wel eens nauw. Kijk ook op de banden of je kan vinden hoe oud die zijn. Ik heb zelf een polyester heja trailer uit 2001 en die heeft vorige week nieuwe banden gekregen (koste rond de €250,- weet t niet exact, het is gelijk met het jaarlijksonderhoud gebeurd bij HEJA )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 16:12

Het is een polyester.
De trailer verder was in prima staat. Hij staat te koop bij een bedrijf.
De zadelkamerruimte is heel ruim met uitschuifbare systemen, dus dat is heel handig.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:41

denk dan toch een eind richting de € 3000,-

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:30

Bedankt.
Ze heeft hem inmiddels gekocht. Maar waren erg benieuwd of de prijs realistisch zou zijn. Ik moet zeggen dat ze er een heel stuk minder voor betaald heeft, dus inm elk geval niet teveel!