Info en/of kaarten Lunterse Buurtbos / Wekeromse zand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roofer

Info en/of kaarten Lunterse Buurtbos / Wekeromse zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:35

Hoi allemaal.

A.s. maandag (31 okt.) wil ik een ritje maken in de omgeving van Lunteren. Aan het eind van de dag moet ik in Barneveld zijn, bij Manege de Burght. Als ik dan toch met poown op sjouw moet dan kan ik net zo goed wat eerder vertrekken en even en lekker ritje maken :D

Waar ik te paard het Wekeromse zand in kan heb ik al uitgevogeld (met dank aan Ikke in dit topic: [BRT] Wekeromse Zand). Ik kan helaas nergens echt info vinden over de lengte van de ruiterroute hier. Misschien kan iemand me wat meer vertellen of een kaartje van deze route?

En Ik las op de site van het Lunterse Buurtbos dat daar ook een ruiterroute ligt. Meer dan deze info kan ik helaas niet vinden. Misschien dat iemand kan vertellen waar deze route begint, hoe lang de route is en misschien zelfs een kaartje van deze route?

Alle info is welkom! Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Priscilla

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:11

Beide gebieden zijn leuk, maar vrij beperkt in omvang. Goed voor een leuk uurtje rijden, maar niet veel meer dan dat.
Er is een kaart van de Zuidwest Veluwe waar ook ruiterpaden in het Lunterse buurtbos op staan, maar volgens mij is dat een regionaal uitgegeven kaart (wandel-, fiets en ruiterkaart Zuidwest Veluwe van de regio VVV) en ik weet niet of je die elders kunt kopen.
In het Lunterse buurtbos zal wel een route met witte, genummerde paaltjes liggen, moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk nooit kom terwijl het best vlakbij is :o

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:00

Ik heb een oudere kaart van Veluwe/Vallei, dat is denk ik de kaart die Waratje bedoelt. Daar staan ruiterpaden op aangegeven, ook van de gebieden waar jij om vraagt. Ik zal even kijken of ik dit morgenavond kan inscannen voor je, voor die tijd heb ik het een beetje druk ;) .

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:04

Waratje, een uurtje rijden is ongeveer wat ik in gedachten had. Was niet de bedoeling om veel te doen. En als ik het toch te kort vind, knoop ik ze wel allebei aan elkaar.

Jet, de kaart is super! Dank je voor je scan, nu gaan we niet verdwalen ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:29

Wekeromse zand en Lunterse buurtbos knoop je niet zo gemakkelijk aan elkaar, de ruiteringang van het Wekeromse Zand zit aan de "verkeerde kant" van het terrein. Je kunt wel bijvoorbeeld in het Edese bos gaan rijden (grenst aan Lunterse buurtbos), zelfde principe met witte paaltjes met nummers erop en er zijn verbindingsroutes met een V op de paaltjes. Als Jet de kaart kan scannen, kan ze misschien dat deel meescannen.
Als je bij steakhouse Amadeus (Driesprong van Apeldoornseweg, Wekeromseweg en Hessenweg) parkeert kun je heel gemakkelijk een route oppikken en als je wil ook aan de overkant van de Apeldoornseweg nog een flink stuk gaan (dan moet je wel even een hek door naast het wildrooster).

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 17:43

Bedankt voor je tip Waratje. Ik denk dat het rondje Wekeromse zand genoeg is voor die dag, even overleggen met m'n rijmaatje. Als we op het gemak een uurtje kunnen rondtuffen is dat voor ons genoeg. We moeten nog 3 dagen clinic daarna :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:15

Nou, als je nog een stuk zou willen van de kaart kan dat natuurlijk, ook voor een andere keer. het is niet eens zo heel lang rijden bij ons vandaan vind ik, we hebben daar wel meer in de buurt gereden met een endurance-groepje.
Veel plezier met je clinic ook! Ik heb vandaag al weer een hoop geleerd ;) !

Roofer

Re: Info en/of kaarten Lunterse Buurtbos / Wekeromse zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:37

Ik heb ook wel eens op het Wekeromse zand gereden met een groepje van het endurance topic hier op Bokt. Voor nu red ik me prima op jouw scan Jet. Misschien heb ik wel tijd om even een kaart daar op de kop te tikken. Heb ik die ook maar weer :D Het is inderdaad aardig aan te rijden.

Gaasterland was trouwens ook erg geslaagd laatst. En dat is ook erg goed aan te rijden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:45

Ja, ik vroeg me nog af hoe je het in Gasterland vond. Mooi dat het geslaagd was. Nogmaals veel plezier, ik heb vandaag ook een mooie en leuke dag gehad.