Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jodyy93 schreef:zou eerst eens naar de rug laten kijken, klinkt een beetje alsof ze last ervan heeft. en zit eht zadel niet goed dan krijgt ze automatisch last van der rug. even na laten kijken. is dat het niet gewoon doorgaan met wat je doet, en niet bangworden! (de aanhouder wint) daarbij als ze achteruit gaat snel reageren der opzei sturen en eens flink aandrijven. gaat ze dan nog achteruit gewoon om blijven sturen!
bedouin schreef:Hoi shanalover, ik zie in je profiel dat mams en dochter samen als span werken. Leuk!
Zijn ze altijd samen?Ik vermoed dat wanneer je dochterlief apart neemt om te rijden ze nu ineens verzet is gaan plegen omdat ze eigenlijk niet weg wil.
De eerste keren was het nieuw wellicht, daarna begon het er misschien te dagen dat dat regelmatig zou worden.
Opstappen en wegrijden is dan al direct een probleem.
Kijk maar eens naar topics over stakende paarden.
Misschien is ze ook nog hooggevoelig?
Doorzetten en niet opgeven, het is in weze een dominantieprobleem, je schrijft het zelf al, - ze heeft geen vertrouwen in de ruiter op haar rug.
Houdt rekening met haar instincten en doe langszaam aan, de beste weg is waarschijnlijk begripvol en geduldig zijn.
Het vertrouwen moet jij gaan winnen.
Een rugprobleem herken je al snel wanneer je zachtjes over de rug duwt. Kan je dat zondermeer doen zonder reactie van het paard dan adviseer ik eens die topics over stakende paarden in te duiken.
Succes!