welke opscheermachine aanrader/afrader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

welke opscheermachine aanrader/afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 07:20

Omdat ik met redelijke spoed op zoek ben naar een opscheermachine (benen/oren/neus evt staart)
En er behoorlijk wat keuze in is en ik weet dat de helft het maar half doet....
Dus aub niet, die doet het voor zijn prijs best goed, het moet gewoon een goede zijn ;)

Welke hebben jullie goede/slechte ervaringen mee.
Via EJ, heb ik o.a. deze gevonden:

-OPSCHEERMACHINE GROOM EASE (30,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300024

-SCHEERMACHINE MOSER A ASKAR (130,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300021

-SCHEERMACHINE MOSER ADELAR (175,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300022

-SCHEERMACHINE SECTOLIN SE-200 (65,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300003

-SCHEERMACHINE WAHL PRO CORDLES (100,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300020

-SCHEERMACHINE WAHL SHOW PRO (75,-)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7300019

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom :)

Scum

Re: welke opscheermachine aanrader/afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:00

Ik heb zelf een Sectolin. Maar die van jou ziet er heel licht uit. Kan vertekenen door de foto. Maar ook de prijs lijkt zo laag dat ik denk dat het geen zware scheermachine is. De lichtere modellen zijn meer geschikt als tondeuse of om een beetje bij te scheren. Ik denk dus niet dat je daarmee een heel paard goed kan scheren.

Daarvoor heb ik een Moser gehad. Weegt niet veel, maakt niet veel kabaal. Maar is eigenlijk niet geschikt om veel mee te scheren. Als jij maar 1 paard hebt en je scheert 1x per jaar dan kan het wel. En anders zou ik een iets zwaardere aanbevelen.

Met de andere merken die je noemt heb ik geen ervaring.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 09:31

Het is alleen om (meerdere) paarden op te scheren zoals in titel staat en dus geen hele paarden ;) alleen voetjes/hoofd

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:38

Ok, dan volsta je inderdaad met een lichter model/tondeuse.

En dan zijn die Moser en die Sectolin allebei OK :)

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:42

Ik heb de Secolin SE 200 en ben er zeer over te spreken.
Heb m nu een klein jaar en gebruik m voor de voetjes/het hoofd van mij paard en dat gaat prima. Is ook lekker rustig en ligt goed in de hand. Accu gaat ook lang zat mee.
Al met al; goede prijs/kwaliteit :D

En Moser staat ook erg goed bekend; heb ik zelf alleen geen ervaring mee!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:29

ik heb een moser adler gehad maar die beviel me niet echt. Mijn paard had veel en dik haar en daar kwam hij niet makkelijk doorheen. Ik gebruikte hem alleen maar voor opscheren.
Ik heb nu een heiniger saphir (niet echt goedkoop) en die is perfect! Scheert super en er zitten twee accu's bij zodat je nooit zonder stroom zit.

Voor het opscheren zou ik wel gaan voor een draadloos exemplaar. De kabel zit altijd in de weg en je zit altijd met verlengsnoeren te rommelen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:16

Ik heb/had een Wahl (is al weer een poosje opgestuurd omdat hij het niet doet) en heb daar niet zo'n schik mee (gehad). Liep snel vast, zonder snoer kon ik nog geen 2 benen opscheren. Het model wat ik had is er inmiddels niet meer. Weet verder ook helemaal niet of ik 'pech' heb gehad of dat er meer mensen hiermee zitten.

He, hij staat er nog wel bij! Ik heb/had een Wahl pro series (SCHEERMACHINE WAHL PRO CORDLES (100,-))

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:49

Mijn ervaring is dat de benen opscheren (en dan bedoel ik hoger dan de kogels) echt zwaar werk is voor opscheermachines. De enigste die het tot nu toe met gemak doet is aesculap favorite, een echte aanrader. Helaas wel met wel met kabel en goed aan de prijs ;). Hij heeft wel verschillende kopjes, dus je moet wel kijken dat je er een 3mm kop bij hebt.

Ik scheer hier de benen altijd op met de heiniger progress, geen gedoe dat gaat er als boter doorheen, en met alle benen/oren in 15 min klaar.

Kiki: ik heb ook wahl, maar heeft geen geweldige accu, ik scheer er alleen echt bange paarden de oren mee uit, de rest trekt hij niet (en dan moet ik al de kabel eraan laten).

De Adelar heb ik ook gehad, ging redelijk, maar kan niet tippen aan de aesculap. Tip kijk eens op MP, staan er veel op (omdat deze ook in trimsalons wordt gebruikt).

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:50

Ik heb de sectolin se200.
Heerlijk ding.

Heb overigens een nieuwe liggen, die mag weg, nooit gebruikt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:24

De 1ste is écht af te raden! die liep bij mij al vast bij zijn oor := en een onhandig snoertje..
De sectolin die ik nu heb, echt een fijn ding!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:14

Ik gebruik de kleine van Sectolin en ik heb een Wahl. Beide prima apparaatjes om voeten/hoofd mee te scheren. Voor het lichaan en de benen zelf gebruik ik Liscop.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:40

sectolin vind ik dus echt bagger, ik kom er niet door de been haren doorheen :n

Ik heb een wahl, die vind ik echt fijn :j zijn fijne krachtige opscheermachine's :j
ik heb deze :SCHEERMACHINE WAHL SHOW PRO

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:49

Ik heb de moser adelar van 175. Niet bij de EJ gekocht maar bij loesdau in Duitsland. Heb toen ook lang rondgekeken op internet en ben op deze uitgekomen, ook na aanraden van de verkoopster. Het is een dure naar verhouding. Maar hij is stil, licht, accu's gaan erg lang mee. Heb al heel wat sokken en hoofden geschoren/bijgewerkt en ook de voetjes zelf (kroonrand en opgeschoren tot de kogel). Messen zijn nog steeds prima na een half jaar. Het is zeker een aanrader vind ik! Ik gebruik hem dus alleen voor het hoofd en de benen, sokken. Komt er makkelijk doorheen (haflinger en shetland sokken!).

Nadal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:51

Ik heb een dure Moser gehad, geen succes, accu 2x vervangen en dan nog kracht tekort voor bijv. de kootholtes. We gebruiken nu een gewone veescheermachine (Aesculaep) voor de kootholtes en voor het hele scheren.Voor het bijwerken van de oren, keelhotes etc. gebruiken we een heel goed goedkoop draadloos scheermachine van de Aldi (is een gewone 'mensen" tondeuse). Ik geloof dat het ding toen ronde 12 euro kostte. Deze gaat al een paar jaar mee, is geruisloos en scheert netjes..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:54

Ik heb de Moser Adelar. Hele fijne machine, die supergoed scheert.
Hij vreet zich bv zonder moeite door de dikke haren van mijn Fries zijn staart heen.
Ideaal ook dat hij snoerloos is en heel weinig geluid maakt.
Ben er supertevreden over. Heb hem trouwens al jaren. En hij doet het nog altijd prima.
Ik scheer er benen, hoofd, oren mee.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:41

ik heb een sectolin en vindt het echt een irritant ding van de winter heb ik nog geen half paard kunnen scheren met dat ding (en dat was niet de 1e keer)omdat de messen toen al bot waren :( maar nadat ik ze geslepen had heb ik het helemaal af kunnen maken

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:33

Hier ook de heiniger saphir..echt ideaal en de moser adelar.beide fijne machines,maar het meest gebruik ik toch de heiniger.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:41

Als je niet een goedkoopje wilt dat je gewoon elk seizoen vervangt (E10,- bij de blokker.... en de E30,- modelletjes uit jouw lijst zijn van dezelfde categorie) dan zou ik je deze aanraden: http://www.clipperservices.co.uk/acatal ... ppers.html

Ik heb hem gekocht omdat ik de batterij e.d. al had van mijn grote Lister machine. Als je die er ook nog bij wilt kopen wordt het wel duurder, maar ik zag hier ook al een Moser voor datzelfde geld voorbij komen.

Als je over grote machines praat is die Lister Liberty ook geweldig. Doordat je de accu los draagt heb je een heel licht apparaat in je handen. Bij machines met een accu aan het apparaat zelf wordt vaak de machine heel zwaar en heb je doorgaans niet voldoende power, helemaal niet als je er meerdere op 1 dag wilt scheren.
http://www.clipperservices.co.uk/acatal ... er_II.html

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:56

De accu van mijn sectolin was na een paar keer gebruiken al kapot, hij doet het nu alleen nog maar met snoer, en ook dan raakt hij leeg. Helaas had ik er geen bon meer van en waarschijnlijk was de garantie al voorbij. Waarschijnlijk heb ik pech dat ik net de verkeerde in handen heb.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 12:03

Ik heb inmiddels in de aanbieding een Sectolin Se-200 gekocht. En heb er vanmorgen 4 benen mee opgeschoren en super ding.
Mbt accu weet ik niet, ik scheer liever met snoer eraan :)