Verkoper is niet eerlijk, is hij/zij nog welkom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Verkoper is niet eerlijk, is hij/zij nog welkom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 01:15

Hoi Bokkers!
Zoals sommigen al wel gelezen hebben, heb ik een poosje geleden een pony gekocht ([VVDD] Zo blij!).

Ben heel blij met haar, echt een lieve pony is het. Ze begint er ook steeds beter uit te zien.
Heb de pony uit medelijden gekocht (Zie andere topic voor foto's), wou toch graag een shetlander, en geef graag deze pony een kans. Keek dwars door haar minpunten heen...

Ik wist dat ik weinig eerlijkheid moest verwachten... maar er komen nu steeds meer dingen bij, waarvan ik denk; Dat had ik willen weten voor de koop. Niet omdat ik haar dan niet gekocht had, maar gewoon zodat ik het wist.
Zo had ik al foto's gezien van hoe ze eruit zag op het moment dat ze te koop stond, waarop een aantal punten gewoon duidelijk waren. Dat ze geschuurd had, mager was en haar tanden niet in orde waren. (Ik wist dat ze een gebitsprobleem had, maar haar voortanden waren ook bizar lang.)

De verkoper wist niet dat ik wist hoe de pony eraantoe was... dus op mijn vraag of ze geschuurd had, kreeg ik als reactie; Ze heeft zomerexceem, maar de laatste 2 jaar heeft ze NIET meer geschuurd. Nouja op de foto's was wat anders te zien en dat heb ik haar toen voorgelegd, toen kreeg ik een reactie over dat een pony met zomerexceem daar altijd last van houd. Dat kan best, maar als ik vraag of ze OP DIT MOMENT last heeft, en zij zegt nee, dan verwacht ik ook een pony met een normale haarbos.

Toen bij de koop bleek ze het paspoort vergeten te zijn... ze zou hem opsturen, met flink wat twijfels ben ik akkoord gegaan. Heb gevraagd wanneer de pony voor het laatst geënt was en ontwormt. Ze stuurt me 2 datums... nou perfect denk je... ja, als die datums kloppen wel :D
Ik heb een maand op het paspoort moeten wachten, kreeg ook nog commentaar omdat ik 10 keer had gebeld... als je iets van mij hebt dan zorg ik ook wel dat ik het warmhoud :') (Dit was wel nadat ik een maand gewacht had trouwens, had genoeg gewacht)
Ondertussen stond ik doodsangsten uit, wat als ze de pony terug zou halen'?

Nouja ''paspoort'' heb ik gekregen... blijkt een ''verboden'' vaccinatieboekje te zijn. Met dus andere data voor inenten dan ze zei... en de pony is niet goed geënt... (2 Jaar niet en in 2010 weer 1 keer wel, wat dus 2keer had moeten zijn) Ontworm data is niet te vinden... dus die heb ik er een week terug in gedaan.
Toen ging ik kijken bij de pony en schrok me wezenloos.... slecht onderhouden gebit (Terwijl er een tandarts was geweest?), mager, en toen ik haar zag lopen dacht ik; Die is niet in orde...

Toen de eigenaar er was (We waren eerder op de dag al even langs geweest om te kunnen kijken zonder verkoper ;) ) vroegen we ernaar en het andwoord was; Ohhhh dat heeft ze altijd al!
Nu ik het paspoort heb, weet ik wie de eigenaar DAARVOOR was en die hebben we gebeld... Pony blijkt dus helemaal niet altijd al zo te lopen :x
Er komt nou dus een hoefsmid voor haar en als die niks vind, dan gaat ze door naar de kliniek.

Maargoed nou zou ze dus ook gechipt zijn. In het boekje staat geen barcode... ik heb dus bericht gedaan en gevraagd naar de barcode, maar kreeg geen reactie terwijl ze wel telkens online was. Toen was ik het zat en heb ik gezegt dat de pony verplaatst is naar een andere stal. Binnen een uur had ik reactie; Wat dan? Waar staat ze nu?

Ik heb niet gereageerd... Ik vind het zo lastig... ik ben echt een type dat oude verzorgers op bezoek laat komen wanneer ze willen, en ook deze verkoper mocht langskomen, ondanks mijn twijfels bij haar eerlijkheid.
Maar nu er nogmeer leugens blijken te zijn, heb ik de verkoper liever niet meer bij mijn pony....

Ik vroeg me dus af, zouden jullie hetzelfde doen als mij? Of vinden jullie mijn reactie overdreven en moet ik haar het adres geven?

Oja, verkoper; Ik noem je naam bewust niet omdat je op bokt zit, en omdat ik je verder niet zwart wil maken. De keus is aan jou om te reageren, maar doe je dat niet, dan snap ik dat ook wel. Het is niet zo dat ik je zo uit de tent wil lokken.

Ocean_Child

Re: Verkoper is niet eerlijk, is hij/zij nog welkom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:34

Eeeeeh sorry... Zoals ik het begrijp heb je eerst de pony gekocht en ben je daarna bij haar gaan kijken en toen schrok je je rot van wat je eigenlijk gekocht had?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:41

niet om 't een of 't ander maar had je niet beter de dierenbescherming oid kunnen bellen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 01:49

Nee, natuurlijk heb ik haar niet gekocht voor ik haar gezien heb.

Ik wist hoe ze er uit zag, door foto's die iemand me gestuurd had. Maar ondanks dat ik de foto's gezien had schrok ik van hoe ze er bij stond.

Maar we hadden om 12 uur afgesproken, door miscommunicatie kwam de verkoper niet opdagen. Maarja wij waren toen dus wel bij het weiland en hebben haar even geroepen en vanachter het hek naar haar gekeken. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben we een uur later alsnog afgesproken. Toen heb ik de pony gekocht.

Maargoed dat is dus het punt niet...
Het maakt me verder niet uit, heb de pony uit medelijden gekocht, dus ook als ik voor de koop wist wat nog mee aan de hand was.
Vraag me alleen af of het teecht is dat ik haar niet meer bij m'n pony wil hebben...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:51

Nou, ik vind dat je groot gelijk hebt. En waarom zou iemand bij een pony willen kijken die ze zelf niet goed verzorgd heeft? Nergens voor nodig, verkocht is verkocht.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:53

Terecht of niet zou niet eens uit maken. Het is nu JOUW pony, dus jij bepaalt :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 02:13

SaskiaKa schreef:
Nou, ik vind dat je groot gelijk hebt. En waarom zou iemand bij een pony willen kijken die ze zelf niet goed verzorgd heeft? Nergens voor nodig, verkocht is verkocht.

Nou dat dacht ik eerst dus ook... Dat ze niet wou komen kijken, maar toen ik haar het geld gaf dacht ik aan haar ogen te zien dat ze gehuild had. Toen vroeg ze ook nog of ze mocht komen... Vanaf dat moment dacht ik; Wss kon ze haar niet meer verzorgen en doet ze haar daarom ook weg? Maarja als je dan ziet dat ze 500 euro vroeg... dan lijkt me dat erg sterk.. vooral omdat de verkoper de pony zelf gratis heeft gekregen...

Eigenlijk klopt het wel, dat ik nu gewoon bepaal wat er gebeurd met de pony.. ze is van mij..
En degene waar ik de pony van heb, had er ook geen moeite mee om degene waar zei de pony van heeft nooit meer wat te laten weten... terwijl zij wél van de pony houd..

Pff lastig... Maar nu ik zo dit op bokt zet word het me wel duidelijker, dat ik eigenlijk wel tevreden ben met de keuze die ik pas gemaakt heb. Ik ga het maar zo laten... de oude verzorger (Die gezorgd heeft voor de pony terwijl de eigenaar haar achtergelaten had), en de eigenaar vóór degene waar ik de pony van heb, die zijn welkom. Verkoper zelf niet...

Zag toevallig dat ze haar andere pony ook te koop heeft staan, hoop dat ze daar eerlijker over is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 03:05

Je hebt groot gelijk, ik zou het contact met de verkoper volledig verbreken. T is nu jouw pony en omdat de transactie helemaal niet naar wens is verlopen zou ik zeggen, toedeledokie!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:36

Neem aan dat er schriftelijk nooit wat is vast gelegd? Zo niet dan vindt ik dat je het volste recht heb om haar niet meer bij de pony te laten. Als je dit echt niet meer wilt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:19

500 euro voor een shet met zomer exceem, zonder chip en entingen, verwaardeloosd en hij loopt niet goed....Sorry hoor maar daar zou ik nog geen euro voor geven! wat belachelijk veel geld. Het is natuurlijk goed bedoeld van je, maar dan kon je beter op de paardenmarkt er 1 'redden' had je een gechipte geente pony voor 30 euro zonder exceem en niet kreupel... ;)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:27

€500,- voor een schetlander in die staat!! wooow daar had ik mischien 50euro aan gegegevn jeetje.

je hebt volkomen gelijk om de verkoper niet meer bij jou paard te laten,ze is nu van jou en jij bebpaalt wie er bij komt.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:27

CK88 schreef:
500 euro voor een shet met zomer exceem, zonder chip en entingen, verwaardeloosd en hij loopt niet goed....Sorry hoor maar daar zou ik nog geen euro voor geven! wat belachelijk veel geld. Het is natuurlijk goed bedoeld van je, maar dan kon je beter op de paardenmarkt er 1 'redden' had je een gechipte geente pony voor 30 euro zonder exceem en niet kreupel... ;)

Dat was dus het eerste wat ik ook dacht.
Hier in zweden zijn de pony's duur, maar een dergelijke pony krijg je zelfs hier voor (bijna) niets.
En als de verkoopster hem gratis heeft gekregen, is ze rijkelijk beloond voor de verwaarlozing

Beestje gratis gekregen, noodzakelijke verzorging ontzegd, voor 500 euro verkocht...
Makkelijk verdiend.
Nee... die liet ik er ook niet meer bij.
(had hem nooit gekocht voor dat geld, trouwens)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:29

Jij bepaalt nog altijd wie er bij jou paard komt en wie niet :j
Zeker in dit geval.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:38

Gelukkig schrijft TS dat de verkoopster 500 euro vroeg .... hopelijk heeft ze het er niet voor betaald.
Ik heb een shetlander voor 10 euro gekocht, en die is in hele goede staat, geen exceem (hij is 3 en ik ken hem ook al zo lang dus dat weet ik zeker) en geen medische gebreken .....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:41

ik heb jouw topis toen ook gelezen en vroeg me al eens af hoe het met de kleine schat was.
Die tandarts van jou kwam toen ook bij mij...... :D

Ik zou de verkoper gewoon af houden.
Ze is niet eerlijk geweest en heeft jou langer op dingen laten wachten dan nodig was.
Ze mag haar handjes dicht knijpen dat dat diertje goed terecht is gekomen want met veel ponys in die staat loopt het heel anders ;)
Daarbij denk ik dan ook weer dat, als ze er zo veel om zou geven, dan zou ze de tandarts er wel een keertje bij gehaald gehad hebben!!!

Normaal ben ik er ook voorstander van om vorige eigenaar contact te laten houden met het dier maar in dit geval denk ik daar toch anders over.

veel beterschap voor de kleine, ik hoop dat het snel goed komt allemaal.
En mijn complimenten voor je goede zorgen aan die pony

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:23

Ik heb geen 500 euro betaald hoor, dat vond ik ook vééél te veel. Heb 60 euro gegeven, voor de pony met 2 winterdekens, 1 exceemdeken, een stuk of 7 halster, poetskoffertje met inhoud en een paarse voerbak. Vond ik een mooie prijs ;)

En tja, had een pony kunnen kopen van de paardenmarkt.. maarja hoe zeker ben je er dan van dat je een pony zonder gebreken koopt? En nu heb ik dan wel een pony met gebreken, maar ik ben ook echt gek op haar... dat ze wat meer zorg nodig heeft dan een ander paard, maakt me helemaal niks uit.
En ze is niet echt kreupel, ze loopt niet met pijn. Ik zal het vanmiddag eens filmen.

Quartel;
Opzich gaat het wel beter dan toen ik haar kocht, ze ziet er een stuk beter uit, is erg vrolijk en ze begint ook lekker pittig te worden. Gisteravond heb ik haar even meegenomen naar de wasplaats en ''normaal'' loopt ze rustig, maar nou draafde ze met haar oortjes naar voren met me mee.

Deze foto is van 14-10 :)
Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:27

Mooie pony hoor en je hebt groot gelijk. Ik zou het adres ook niet geven.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:33

ah oké, zeer verstandig om een redelijk bedrag te betalen.
Pony ziet er leuk uit. Fijn dat je met haar begaan bent

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:41

Wat super dat je haar hebt gekozen!!!
Ik zou de vorige eigenaresse er absoluut niet meer bij willen hebben!! Als ze zoveel om de pony had gegeven, had ze dat even eerder moeten bedenken en er dan gelijk goed voor moeten zorgen........ :(
Op zich kan een shet ontzettend veel hebben, dus als ik het zo hoor, gaat dat helemaal goed komen bij julie!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:46

wat fijn om te horen dat ze vrolijk begint te worden :j
Eet ze nu ook als je er niet bij bent???

Ik vin dhet ook echt een dotje om te zien hoor.......ik hoop dat je nog lang plezier met haar hebt :j

Kirsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:15

Ben het helemaal eens met hoe jij erover nadenkt. Contact verbreken is helemaal geen slecht ideee. Dan had ze maar eerlijk moeten zijn :)

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:26

mooie pony hoor, hoop dat er vee plezier mee hebt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:28

Pony lekker neerzetten waar jij dat wil. Vorige eigenaar heeft er niets mee te maken!
Pony is verkocht, als de nieuwe eigenaar (jij dus) het aangeeft dat ze het prima vindt dat ze contact houdt is dat mooi meegenomen maar zeker geen verplichting! Je hebt haar een kans gegeven en zij doet er niets mee. Jammer dan, haar keuze geweest.
Geniet van je pony!