). Na het poetsen leg ik haar zadel erop waarop ze nu boos reageer happende bewegingen en oren plat in de nek. Natuurlijk schrik ik hiervan maar toch het zadel er op gelegd en naar de bak gelopen, en nog even wat aan singelen (ik singel aan de stal absoluut niet aan) en ze geef geen problemen, sta gewoon braaf stil. Gisteren weer boos reageren en ik ben me er zeker van bewust dat er iets niet goed gaat. Dus ik heb haar op de poetsplaats gezet en het zadel erop gelegd en helemaal geen probleem ze werd niet boos op het zadel ook niet met de singel vastmaken. Ze vertoon die kuren nu dus nog alleen nog maar als ze bij haar stal staat.
Ik snap er even niks van. Het is een vrij dominante merrie maar boos reageren op het zadel heeft ze nooit gedaan. Ik heb voorgaands ook niet doorgereden toen ik twijfelde aan mijn vorige zadel, ik ben gewoon resoluut gestopt. Ik heb haar ook laten behandelen door een osteopaat en ze had verders absoluut geen schade van het vorige zadel.
Zowiezo laat ik natuurlijk de zadelpasser nog langs komen om het e.a. te chekke. Verder met rijden bevalt het zadel me super ze loopt er goed onder.
Maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soort gelijke ervaring
... Ik zat uiteraard ook al te denken dat het met het voer te maken had en daarnaast staan 2 kleine ponys (in 1 box) waar ze ook altijd boos op reageer dus misschien heeft het wel te maken met die combinatie... Het vreemde is dat ik het zo altijd heb gedaan opzadelen bij haar box maarja ze is een slimme dame als ze die link eenmaal leg
... Het zadel is waarschijnlijk wel even wennen inderdaad maar ze doet het echt pas sinds een dag of drie.