cap wassen, wasmachine? (charles owen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

cap wassen, wasmachine? (charles owen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 00:17

er lopen idd al tig topics over cap wassen of in de wasmachine.
maar hoe doen jullie dat met je charles owen? mijn bandjes zijn heel vies en stinken :Y) waarmee maak je dat schoon zonder te verkleuren?
heb vanavond me bandjes in een sopje gehad met zadelzeep, maar het is er nog niet uit, en hoop ook niet dat het verkleurd is (kan nog niet zien want ze zijn nog zeiknat).
en de binnenkant?
kan je hem in de wasmachine doen, of hoe maken jullie het schoon?

M_i_R

Re: cap wassen, wasmachine? (charles owen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:21

Ik durf mijn cap niet in de wasmachine te doen, dat bonken lijkt me niet bevorderlijk voor het fluweel. Neem mijn cap altijd een keer in de zoveel tijd mee onder de douche :+.
Bandjes zou ik idd met zadelzeep doen en dan met een neutrale voedende schoenpoets wel weer licht insmeren...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 00:22

je charles owen mee onder de douche? :+ hoe komen je bandjes er onder uit dan? en het fluweel?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:07

bandjes weet ik niet aangezien mijn cap wel een fluwelen toplaag heeft maar 'normale'bandjes. Vraag me alleen af, heeft CO geen gebruiksaanwijzgings voor het reinigen van een cap?

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:33

Als mijn cap al te smerig wordt doe ik m in een emmer met biotex, dagje laten staan, goed afspoelen onder de kraan en na een paar dagen drogen heb ik weer een brandschone cap.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:01

ik zou een CO niet in de wasmachine durven gooien hoor. Ik heb wel eens gehoord dat er een speciale spray bestaat voor het reinigen van een cap, dan ziet ie en ruikt ie weer lekker !

Kirsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:27

Ik zou hem ook nooit in de wasmachine doen en al helemaal geen CO. en idd, zijn er geen gebruiksaanwijzingen voor het reinigen van een cap? lijkt mij wel eigenlijk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:29

Op mijn blog heb ik een stukje en een filmpje staan over het reinigen van een cap.

http://horseandstuff.blogspot.com/2011/ ... e-cap.html

Hierin heb ik mijn Charles Owen opgefrist met een capspray, ik heb de cap nog niet zo heel lang. Wellicht kan je de bandjes met zadelzeep weer wat schoner krijgen?

Edit: Niet gelezen over het sopje met zadelzeep. Stom van me! Ik zelf gebruik zadelzeep nooit als sopje. Ik maak de spons vochtig, knijp 'm uit en ga vervolgen door de zeep. Dan maak ik het leer dat ik voor me heb schoon. Het moet niet te veel schuimen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:10

hmm het is niet veel beter geworden met zadelzeep helaas.