cursus veilig trailerladen, ervaring gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

cursus veilig trailerladen, ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:38

Hoi,

Omdat ik wat zat te zoeken op het trailerladen kwam ik uit bij een cursus veilig trailerladen van annemarie van der Toorn.
Veel info staat er niet bij, zijn er mensen die deze cursus hebben gedaan? Wat word verstaan onder veilig trailerladen?
En de mensen die dit gedaan hebben, hebben jullie hier nog profijt van thuis bij het trailerladen? Ik zag namelijk op foto's en filmpjes dat de trailer die gebruikt word over het algemeen vele malen groter is dan de trailer die we op stal hebben staan (om even een voorbeeld te nemen).

Evelyne79

Re: cursus veilig trailerladen, ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik volg het dus even mee.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:43

Je kan ze dan het beste zelf even mailen voor meer info. Dan weet je precies wat het precies is. Ze zijn heel aardig :).

Ik heb er pas de gewone cursus trailerladen gedaan en heb daar erg veel van geleerd!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:47

Volgens mij is dat dezelfde cursus, maar er staat veilig bij op de site.
Jij zegt de cursus zelf te hebben gedaan, mag ik vragen hoe het trailerladen un bij jou gaat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:49

Als het goed is oefenen ze eerst met de grote trailer en uiteindelijk met het formaat trailer wat je zelf thuis hebt.

Farah_ op Bokt zit in het team van Annemarie, je zou haar es kunnen PB'en. :)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:12

Marchador schreef:
Volgens mij is dat dezelfde cursus, maar er staat veilig bij op de site.
Jij zegt de cursus zelf te hebben gedaan, mag ik vragen hoe het trailerladen un bij jou gaat?

Ik heb even gekeken, maar dit is inderdaad de cursus die ik heb gedaan in september. Wij hebben die dag gewerkt met 2 paards trailers, ze hebben ook een 3 paards staan. Mijn pony laad nu echt super, ik deed ongeveer alles fout wat je fout kan doen :D . Maar ik moet er wel bij zeggen dat we mijn pony altijd wel geladen kregen, maar niet zo snel en rustig zoals het nu gaat.

Mocht het niet lukken na de cursus kan je ze altijd bellen of mailen voor extra hulp. Het zijn echt zeer sympathieke mensen. Ik ben heel blij dat ik de cursus gevolgd heb!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:53

Het gaat erom dat je paard leert dat ie niet dood gaat op een trailer, dat je dan begint met een grotere trailer is alleen maar veiliger en prettiger voor je paard. Dat kun je dan uitbouwen naar je eigen trailer.

Jij leert hoe je met de reacties van je paard moet omgaan en je paard kunt helpen met trailerladen. Er zijn diverse oefeningen die gedaan worden zodat je paard makkelijker laadt. Je leert gedrag herkennen en je eigen lichaamstaal gebruiken. Het is zeer zeker aan te raden als je een trailerlaadprobleem hebt.
ook als je dat niet hebt krijg je toch hele nuttige adviezen!

Ik heb niet die basiscursus gedaan maar de expert cursus voor gevorderden en daar waren diverse trailers en meerdere paarden om mee te oefenen en daar leer je veel van.

ultimo33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:29

Annemarie is TOP!

ultimo33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:30

en ze heeft goede mensen om haar heen!!!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:26

Nou volgens mij heb je hier al een hoop info gevonden zie ik! Leuk om alle enthousiaste reacties te lezen hier. Mocht je verder nog vragen hebben stuur me dan even een PB'tje of mail via info@annemarievandertoorn.nl

Misschien tot binnenkort!