Buitenrijden met je hond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Buitenrijden met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:29

wie doet dit allemaal ,
ik ga het vandaag voor het eerst doen .....
lijkt me geweldig

Jade

Re: Buitenrijden met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:33

ik heb het wel gedaan ja, nu al een tijd niet wegens overlijden paard :) is inderdaad erg leuk, voor mij wel altijd even opletten als de hond het gekke uurtje kreeg, want dan wou paard meedoen :) daarnaast is het lastiger als je paard vervelend is om wat voor reden dan ook, omdat je dan je aandacht bij je paard moet houden en geen tijd voor de hond meer hebt :)

belle_boefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:35

Ik vond het ook heerlijk. Tot mijn hond de afstand en de snelheid te groot vond en er dus flink moe van werd. Was maar een klein hondje. Als ik nu een rondje ga uitstappen wil ze wel mee.

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:09

Mijn hond rent wel eens mee in de bak (vindt 'ie geweldig) maar niet buiten, hij kan namelijk niet los. Erg jammer. Veel plezier!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:12

Ik neem mijn 4 ierse wolfshonden los mee met de ijslander(s)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:29

Heb ik een hele tijd terug al eens een topic over geopend, helaas mag bijna nergens de hond los iig niet in gebieden waar veel ruiterroutes lopen. Onze hond gaat graag mee op stap en dan rijden we meestal op de Edese hei omdat daar een losloopgebied is waar een ruiterpad langs/doorheen loopt. de hond ziet het paard echt als een maatje en andersom trekt het paard zich ook wel op aan de hond als hij ergens niet goed langs durft. Ik vind het een geslaagde combi maar het hangt er heel erg van af wat voor hond je hebt en of hij goed getraind is.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:35

tokedri schreef:
Ik neem mijn 4 ierse wolfshonden los mee met de ijslander(s)

Dat lijkt me een gaaf gezicht zeg!!! Foto? :o

Mijn hondje gaat graag mee, maar ik zorg wel altijd dat er ook iemand anders op de grond bij is :j
Ik moet vaak over fietspaden en daar wil ik haar niet los hebben.

Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:43

Ik neem onze hond ook wel eens mee maar zo als al gezegd mag het vaak niet of ze moeten aangelijnd zijn en dat maakt het erg lastig.
Banjer draait al door als we naar onze laarzen wijzen of ene rijbroek aan hebben.
Helemaal uit zijn dak gaat hij op de manege daar zijn meer honden en hij speelt zich total loss heb er dan geen kind meer aan :D
Heerlijk vind hij het als hij mee mag naar de paarden rond scheuren in de wei
en in het bos is hij geweldig netjes op het ruiterpad en volgen.
Heb een stijve leren sliphalsband mee zodat ik hem makkelijk kan aanlijnen.
http://i5.photobucket.com/albums/y176/j ... mee014.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y176/j ... mee022.jpg

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:58

die van mij had ik om dat het moest op sommige plekken toch aan een lange lijn, ze bleef ook ten aller tijden naast het paard (ook naast de fiets) en regeerde niet op haar omgeving als ze aan de lijn zat, het paard was ook een dooie wat dat betreft op straat en de combinatie was echt ultiem waren goede maatjes in wei ze speelde samen, nou ja de een rende er rustig achteraan met blafje hier en daar het paard draafde met de staart omhoog en neus de lucht in.....en dan weer andersom maar alles ging heel gemoedelijk....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:37

Ja, als je zo'n grote hond en klein paardje hebt is aanlijnen wel een optie. Ons kasteeltje meet ruim 1.75 en ik kan helaas geen lasso werpen :D . Wij zorgen er altijd voor dat er 1 iemand op de grond met de hond loopt, en de ander zit op het paard. Gaat prima. Onze hond mag toch geen lange stukken rennen ivm een heup afwijking dus is dit een mooie oplossing. Maar het liefst wil hij natuurlijk mee als zijn grote vriend er vandoor gaat.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:42

wij hebben een Rhodesian Ridgeback

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:47

Mijn stabij ging vroeger altijd mee op buitenrit, die bleef uitzichzelf netjes naast lopen, mijn herder op zich ook alleen, kan die nogwel eens stoer gaan doen tegen reuen en dat is wat lastig als je te paard zit, hierna kwam ik verder van huis te staan en heb ik ze niet meer meegenomen, ik neem wel vaak mn Jacky mee naar stal, kan die lekker rondscharrelen

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:47

Als het even kan, neem ik mijn twee honden mee. De een is een Flatcoated Retriever en de andere hond is een "vuilnisbakkie". De honden vinden het geweldig en mijn paarden zijn er helemaal aan gewend. De honden blijven ook goed bij me. Alleen als ik de weg over moet steken, stap ik wel eens van mijn paard voor mijn honden. Maar meestal is dit niet eens nodig. Ik probeer wel altijd de boswachter }> te ontwijken, want die vind het minder leuk dat ik met twee losse honden en een paard door het bos hobbel. De ruiterpaden lopen natuurlijk niet door de honden losloopzones... Ik ga nog even op zoek naar een foto.

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:58

Ilva schreef:
Als het even kan, neem ik mijn twee honden mee. De een is een Flatcoated Retriever en de andere hond is een "vuilnisbakkie". De honden vinden het geweldig en mijn paarden zijn er helemaal aan gewend. De honden blijven ook goed bij me. Alleen als ik de weg over moet steken, stap ik wel eens van mijn paard voor mijn honden. Maar meestal is dit niet eens nodig. Ik probeer wel altijd de boswachter }> te ontwijken, want die vind het minder leuk dat ik met twee losse honden en een paard door het bos hobbel. De ruiterpaden lopen natuurlijk niet door de honden losloopzones... Ik ga nog even op zoek naar een foto.

Helaas, geen foto kunnen vinden...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:04

Ik doe het vaak, het is ook absoluut noodzakelijk dat ze dit goed leren, bij de roud-up van de schapen rijden we de bergen in, en de border collies lopen dan mee.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:11

Ooh het is echt een droom van mij om dit te kunnen doen! Ik heb dan wel een kruising chihuahua maar ze een hyperactief hondje dat maar al te graag me op pad gaat! Ze gaat heel vaak mee naar de paarden en luistert los ook maar af en toe komt de spaanse acute doofheid naar boven. Plus daarbij komt dat als ik op een paard zit, ze heel dicht bij het paard komt omdat haar baasje zo raar van boven zit en ik denk dat een tinkerhoef en een kruising chihuahua niet goed komt :D Mijn paard reageert wel altijd goed op mijn hond, ze negeert haar of wil hoogstens eens snuffelen dat in tegenstelling tot onze pony dat maar al te graag wil spelen met dat kleine beestje! Nu ik dit topic lees moet ik toch maar eens hierop trainen of het lukt! :D Iemand tips om dit zowel voor hond en paard goed te doen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:55

Kruising chihua hua, die stop je toch gewoon in je zadeltas :D

We hebben er trouwens óók eentje rondlopen hier, van m´n dochtertje, chi/dwerg pincher. Gaat trouwens niet mee uit rijden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:56

Mijn bouvier is een fanatieke meeloper. Als ik gewoon met hem wandel en ik kom iemand te paard tegen ben ik m kwijt :+ hij loopt perfect naast paard of karretje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:59

Mijn ultieme droom is het. Vandaag voor het eerst geoefend in de bak. Hond heeft namelijk nooit een paarden-opvoeding genoten toen hij nog jong en slim was :+ dus het is spannend
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:05

Dat lijkt me wel zo leuk om te doen!Ik ga dit even volgen,ben benieuwd naar training tips!Mijn honden gaan wel altijd mee naar de paarden en ook wel mee aan de riem als ik een rondje wandel met de paardjes!

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:29

Zeer binnenkort ga ik het maar eens proberen! Hij gaat al wel regelmatig mee naar stal en heeft laatst ook al eens in de bak meegelopen. Hij vind het geweldig, maar is nog wel erg enthousiast. Hij is nu net 6 maanden oud. Hij luisterd erg goed en gaat ook niet ver bij mij vandaan, hooguit een meter of 30. Dat moet dus goed gaan komen, heb er nu al zin in als ik dit schrijf :D !!

ps. het bos waar ik rij is in zijn geheel losloopgebied voor honden en er zijn mooie ruiterpaden :j.

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:32

Mijn teckeltje doet niets liever dan meelopen naast mijn tweespan minishetjes.
Ik zeg wel eens, vroeger was hij doberman, maar van al dat rennen is hij nu teckel;-)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:40

ja hier ook... ik zorg wel altijd dat ik de riem bij me heb dat als ik besluit over de weg te gaan dat ik hem vast kan doen.. ik heb de paarden aan huis en staan echt midden in een natuurgebied dus normaal gesproken kom ik geen fietspad of weg tegen.. erg fijn..

Afbeelding

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:50

Hier nog iemand, ik heb een shi-tzu kruising en die gaat soms mee. Dan heb ik de gelukkigste hond van de wereld. Als het dan toch wat ver voor haar wordt dan mag ze voor op het zadel. Moet volgens mij een prachtig gezicht zijn.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:32

Kuggur schreef:
Kruising chihua hua, die stop je toch gewoon in je zadeltas :D

We hebben er trouwens óók eentje rondlopen hier, van m´n dochtertje, chi/dwerg pincher. Gaat trouwens niet mee uit rijden.

Die zadeltas gaat niet lang leven dan :') Ze kan echt geen seconde stilzitten :D