's Ochtends ingevlochten (na een korte nacht, omdat ik om 10 uur 's avonds vertrok uit Brugge, zo'n 180 km van huis) en op weg naar de wedstrijd. Na een korte omweg

Parcours sloeg nergens op, hele rare lijnen en onlogische wendingen, de cross was goed aan de maat gebouwd maar weinig technische sprongen. Voor mij indrukwekkend waren de oxer met coniferen (balk op 80 cm, coniferenhaag van een meter hoog en breed), de bielzenstapel in het bos, en verder eigenlijk niet veel bijzonders. Dressuurpunten waren inmiddels bekend, ik stond e.a. 11e met 166 punten (met de vriend van Scum), op iets meer dan 5 strafpunten van de nummer 1 (MarieketenCate). Alles zat dus heel dicht bij elkaar.
Springen ging echt super, ik had een stomme balk omdat ik de wending daarna al ging inzetten en hem dus te veel vast hield, maar hij liep heerlijk ontspannen rond. Daarna keuring (prima) en een boomstammetje springen voor de cross en dan eindelijk van start. Dat ging wat moeizaam, met name de triple bar het bos verliep erg slingerend en aarzelend maar met wat aanmoediging mijnerzijds sprong hij toch, en toen gingen we los.
De rest van de cross ging gewoon perfect, in volle galop de afsprong af het water in, we vlogen werkelijk over de coniferenhaag en alleen bij de afsprong met de boomstam doken we een beetje het kreupelhout in waarbij ik (bleek later) mijn duim behoorlijk verstuikte. Ik had bewust een vrij hoog tempo gereden omdat we in Wieringerwerf redelijk wat tijdsoverschrijding hadden en dat was nu niet echt het geval (22 seconden te snel, dus 0,8 strafpunt erbij

De keuring ging weer super "hij mag nog wel een rondje" aldus de dierenarts en toen zat onze 2e sgw er al weer op. Twee winstpunten dus (nog 1 en dan mogen we al naar het L) en een super gevoel. Op naar Bathmen!
Uiteindelijk bleken we 7e te zijn geworden, met een eindscore van 59,03. Zonder dat stomme balkje was ik 4e geweest!
Ook nog wat bokkers ontmoet (Scum, MarieketenCate, Loulou), maar die mogen zelf hun verslag doen