Laarzen met rits voor of schuinvoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rickx96

Laarzen met rits voor of schuinvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:01

Hoi allemaal,

ik wil binnenkort een paar nieuwe laarzen gaan kopen en wil een rits voor of schuin voor. Ik heb met de rist achter zo'n slechte ervaring dus daan gaan we het maar eens zo proberen :P Ik twijfel dus over de rits voor of schuin voor. Ik twijfel of de rist voor niet te veel moet buigen in de beugel. Wie weet er wat het beste is? :)

Al vast bedankt voor jullie reacties! :D
Laatst bijgewerkt door Martine op 23-10-11 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:08

Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen, zowel voor als schuinvoor buigt en rimpelt de laars het meest. De rist wordt zo een wel heel zwakke plek. Mag ik vragen wat je slechte ervaringen zijn met de rits achter?

Janine1990

Re: Laarzen met rits voor of schuuinvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:16

Ik heb Mondoni gehad met de rits achter, het vervelende daarvan is dat er vreselijk veel zand, stof en zweet in de rits komt.
Tegenwoordig heb ik Petrie met de rits schuinvoor, ik bagger er mee door de modder, ik rij in een natte bak. En de rits is nog steeds heel.

Het is denk ik vooral een kwestie van de rits schoonhouden, rustig aan doen met de zipper en af en toe wat ritsenspray er over.

In mijn geval komt de rits nauwelijks aan het paard, moet wel aardig buigen (let er op dat je je laarzen niet TE hoog koopt, hoe hoger je koopt, hoe meer ze inzakken en de rits er dus van te lijden heeft), maar ze zijn nog steeds goed, en bovendien is het wel heel erg makkelijk dat de ritsen niet op spanning komen te staan, zoals met een rits op de achterkant wel gebeurd voor mijn gevoel.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:19

Petrie heeft van beide soorten meerdere modellen

Amy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:25

Ik zou persoonlijk voor schuin voor kiezen, als je voor een van die twee wilt gaan.
Mijn stalgenootje heeft laatst die van Petrie gekocht met de rits schuin voor en de medewerkster van Divoza had aangegeven dat de laarzen met de rits voor wel erg veel te lijden hebben met lopen en rijden.
Zelf heb ik Cavallo Summer Jump met rits achter en de rits is daarvan bijna afgesloten door het leer wat erover valt.
Succes met kiezen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:40

HAR -> RUI

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:10

Ik heb ook laarzen van Petrie met de rits schuin voor. Geen problemen met de rits gehad tot op heden en heb ze nu 2 jaar. Ik spuit ze regelmatig in met ritsenreiniger van Petrie. Dan zien ze er weer als nieuw uit en lopen ze ook weer lekker soepel. Ook het plooien van de rits vind ik erg mee vallen.

Akecheta

Re: Laarzen met rits voor of schuinvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:42

Rits schuinvoor heb ik goede ervaringen mee. De rits was op die locatie absoluut geen zwakke plek. Op die plek beweegt je laars nauwelijks.
Ik vind het nadeel van de rits achter, dat het de ruimte van de spie inneemt (die geeft een laars juist de stevigheid)
Zowel voor als achter moet de rits meer buigen en strekken dan aan de binnenvoorzijde.

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 08:49

ho sorry dat ik pas zo laat reageer maar heb het erg druk gehad.. Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb gistteren nieuwe laarzen besteld bij lipica en heb toch het polo model gekozen. De medewerker zei daar dat voor en schuinvoor uiteindelijk op hetzelfde neer :)nu nog 10 weken wachten :p

T_S_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:38

voor!! Petrie polo is aanrader!

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:07

ik heb laarzen van petrie met schuinvoor aan de binnenkant een rits en moet zeggen dat ik die veel beter vindt dan die met de rits achter bij je hiel, deze gaan veel beter open en dicht

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:22

ik vind laarzen met rits vanachter veel handiger;
Maar dit is persoonlijk denk ik

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:45

Ik heb al dik 2 jaar laarzen met rits vooraan. Ze zijn heel intensief gebruikt (er beginnen gaten in het leer te komen) maar de rits is nooit kapot geweest. Nu pas begint ze wat af te zien door het vuil dat ertussen komt. Rits vooraan ziet qua plooien echt niet zoveel af als een rits achteraan. Voor mij niets anders meer dan rits vooraan! Nooit meer achteraan, dan was de rits na +- half jaar stuk...