Vraag HC starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Vraag HC starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 23:17

Ik ben niet in bezit van een startkaart, maar ik wilde me dressuurmatig wel eens meten met andere ruiters. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om ook HC te starten zonder startkaart, maar ik vroeg me af hoe dit in zijn werk gaat, en ik hoopte dat jullie me een paar dingen konden vertellen. Is het dus sowieso mogelijk, en zo ja, moet ik daar startcoupons voor kopen, moet ik me op dezelfde manier opgeven als niet-HC startenden?
Alvast vriendelijk bedankt!

EllyC

Re: Vraag HC starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 05:19

Officieel mag je niet HC starten zonder startkaart/coupon op een knhs wedstrijd.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:56

Maar je hebt tegenwoordig wel Impulswedstrijden. Speciaal voor mensen zonder startkaart die willen kennismaken met het rijden van wedstrijden, of mensen die een jong paard hebben, bijvoorbeeld.

Meer informatie kun je hier vinden: http://www.knhs.nl/overview1.asp?pCatID ... =11&men=07

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 11:07

Oké, bedankt!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:50

Dit vind ik ook wel interessant, ik wil volgend jaar misschien starten, maar een uitprobeerseltje is altijd handig :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:55

Ik lees ook even mee, want mijn pony ( over een week mijn pony :P ) is altijd een manege pony geweest waar ik haar ook verzorgd heb, maar dressuurmatig gaan we best goed! Ik vind het zonde om nog een startkaart aan te vragen omdat ze al 16 is. Maaaar ik wil wel graag met haar een keert starten om toch een keer het wedstrijd gevoel met haar gehad te hebben. Dus als dat op deze manier zou kunnen zou het ideaal zijn. Maar als ik even snel de links doorlees is het dus onder B niveau? Want dat is wel echt aan de lage kant :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:05

Lauraennala schreef:
Ik lees ook even mee, want mijn pony ( over een week mijn pony :P ) is altijd een manege pony geweest waar ik haar ook verzorgd heb, maar dressuurmatig gaan we best goed! Ik vind het zonde om nog een startkaart aan te vragen omdat ze al 16 is. Maaaar ik wil wel graag met haar een keert starten om toch een keer het wedstrijd gevoel met haar gehad te hebben. Dus als dat op deze manier zou kunnen zou het ideaal zijn. Maar als ik even snel de links doorlees is het dus onder B niveau? Want dat is wel echt aan de lage kant :+

:+ 16, oud... grapjas!!!! Daar kan je als ze gewoon gezond is nog vele jaren plezier van hebben!
En ook gewoon mee starten.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Hier in de buurt is niet veel onofficieels te halen.
Dat heet, in Breda, bij Overbos? is paar keer per jaar wedstrijd zonder startkaart (soort oefen wedstrijd, maar geen HC, je rijdt wel KNHS proeven,
maar niet voor punten), staat gewoon op startlijsen.
En 1 x per jaar bij de Kleine Duiker in Barendrecht, wedstrijdje, F proefje, en onofficeel springen en ringsteken en vaardigheid met mennen.
Dat moet je gewoon op de site van de Kleine duiker in de gaten houden, dit jaar heb ik het niet gezien.
(vorig jaar wel, daar heeft Toobs zijn 1e proefrondje wedstrijd gedraaid)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:13

Sjolvir schreef:
Lauraennala schreef:

:+ 16, oud... grapjas!!!! Daar kan je als ze gewoon gezond is nog vele jaren plezier van hebben!
En ook gewoon mee starten.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Bedankt!! :D

En nee, echt oud is het nog niet, maar zodra ze van mij is, ga ik het allemaal rustig aan nog eens even bekijken en misschien dat ik dan alsnog een startkaart aan vraag. Maar dan nog zou ik eerst wel zonder willen starten om gewoon even te kijken of we er echt wel klaar voor zijn!