Wat doen met te hoge chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mailow

Wat doen met te hoge chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:38

Ik heb vorig jaar december petrie-chaps gekocht, en deze aan laten meten bij een ruitershop. Ze zaten me ietwat te hoog, maar volgens de zaak zouden ze nog minstens een cm inzakken, dus dit was geen probleem. Nu bijna een jaar later zitten ze me nog steeds niet lekker (tegen m'n knieholte aan) en mijn houding wordt er erg door belemmerd. Ik heb geen garantie meer op de chaps, dus kan ze niet meer ruilen voor een kleinere maat. Nu is mijn vraag wat moet ik met deze chaps? Verkopen? Of zou je ze in kunnen laten korten?

Floss_x

Re: Wat doen met te hoge chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:28

Die van mij hebben we korter laten maken, weet alleen niet meer waar :). Ze zaten daarna perfect, heb er nog jaren (twee jaar) plezier van gehad. Als je niks weet in de buurt, wie/wat/waar je ze kan laten inkorten, zou ik ze verkopen - of met een persoon die dezelfde heeft alleen dan een maatje groter .. kunnen ruilen.. :) Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:26

Je zou eens kunnen informeren bij Huet in Bunnik. Als iemand het kan, dan is hij het wel.
Op deze website vind je zijn telnr http://www.rijlaarzen.nl/

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:20

ik zou informeren wat inkorten kost maar denk dat er een behoorlijk prijskaartje aanhangt.
ik zou in ieder geval bij de zaak waar je ze gekocht hebt je verhaal doen en kijken of zij ze voordelig of gratis in kunnen korten: zij hebben je immers vals ingelicht

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:51

@ Floss,
Hoeveel heeft het je gekost om ze in te laten korten dan?

@ Nicole,
Ik ken meer mensen die dit probleem hebben bij dezelfde zaak. Ik ben zelfs nog een week nadat ik ze gekocht heb teruggeweest omdat ik ze te hoog vond, maar zij hebben me er heilig van overtuigt dat ze in zouden zakken. Dus ik denk niet dat zij ze in willen laten korten, zou het daar niet eens durven... Zie ze er voor aan dat ze ze dan weer veel te kort maken.

Iemand anders misschien suggesties voor goede, leren rijlaarzen? Denk dat ik ze toch het beste kan verkopen, als er een enorm prijskaartje aan gaat hangen, maak ik mezelf liever gelukkig met een paar goed passende laarzen.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:53

In laten korten!
Maar waar...

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:20

Ik heb de mijne ook laten inkorten.
Bij een schoenenwinkel die ook reparaties doet. Was geloof ik 20 euro kwijt. Dit was incl het verzetten van de drukknoppen aan de onderkant. (Er is dus een stukje van de onderkant afgehaald) :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:54

Jammer dat de winkel je niet goed heeft voorgelicht. Misschien kun je er even langs gaan om je klacht te melden, hopelijk willen ze de chaps kosteloos inkorten. Wie niet waagt, wie niet wint! En anders kun je even langs een schoenmaker gaan om te vragen of zij dat kunnen. Ik denk dat het een stuk goedkoper zal zijn dan bij een ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:29

Inkorten bij de schoenmaker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:46

Inderdaad in laten korten.