Probleemkuit in combinatie met winterrijlaarzen.. HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Probleemkuit in combinatie met winterrijlaarzen.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 17:31

Ik heb werkelijk waar onwijze probleemkuiten. En dat begint nu bijzonder lastig te worden.

Vorig jaar heb ik Mountain Horse Rimfrost Highriders (wijd) gekocht, zaten prima, maar waren een flink stuk te kort. Nu is het zo dat ik in een jaar tijd een aantal kilo's ben kwijtgeraakt en mijn kuiten niet meer fors genoeg zijn voor in deze laarzen. Dus ben ik weer opzoek!

Ik heb nu een kuitwijdte van 39-40. Nogsteeds aan de brede kant dus.
Daarnaast heb ik ook nog eens lánge kuiten, een maat 45-47.

Maar er is dus werkelijk waar geen winterlaars te vinden in deze kuitmaten. Als ze lang genoeg zijn, zijn ze niet wijd genoeg. En als ze wijd genoeg zijn, zijn ze weer niet lang genoeg.

Kunnen jullie mij misschien helpen met het vinden van de juiste winterlaars? :=

Ze moeten overigens dus;
- lang genoeg zijn
- breed genoeg zijn
- absoluut waterdicht zijn
- goed voetbed hebben

PintoNatal

Re: Probleemkuit in combinatie met winterrijlaarzen.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:51

ik zou eens naar ariats kijken die kun je iig verstellen in de breedte.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 17:53

Die vind ik dan weer bizar duur voor een rijlaars die ik alleen gebruik in de winter. Ik wil er best wat geld aan kwijt, maar geen €300

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:55

Anne. schreef:
Die vind ik dan weer bizar duur voor een rijlaars die ik alleen gebruik in de winter. Ik wil er best wat geld aan kwijt, maar geen €300

Oke ja dat kan ik begrijpen maar stond er niet bij vandaar ik dus aan die laars dacht.
Ik denk dat er toch best wat te vinden is hoor, je kuiten zijn niet heel erg lang, en zo'n dikke kuiten heb je ook niet, denk zelfs vrij standaard!
Ik zou gewoon goed zoeken :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 17:59

Ik heb al verschillende winterrijlaarzen aan gehad, en voor mijn gevoel allemaal te kort. De MH-Rimfrosts die ik nu heb, zijn 41CM. Dat is dus écht véél te kort.

Goed zoeken ben ik inmiddels alweer een maand of 2 aan het doen ;) Vandaar dat ik het hier ook vraag.

iig bedankt!

barbaravanv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:05

Misschien de ice high riders van mountain horse? Die zijn (een stuk) hoger dan de rimfrosts.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:08

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 18:10

Maar naar mijn weten valt de Muckboot niet erg mooi/fijn met een wat bredere kuit?

De Ice Highriders van MH zouden wel kunnen inderdaad, die zijn 44cm hoog :j Thanks!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:18

Ik heb hoogte 51 en breedt 41, ook een onmogelijke combi.
Ik heb nu de winterlaars van de Epplejeck.
Ik heb voetmaat 40 genomen (heb 39, maar pak maat groter voor sokken) en ze zitten echt netjes qua hoogte. Absoluut niet te vergelijken met dressuurlaarzen-hoogte, maar het zijn geen enkellaarsjes meer :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:04

:) dat is goed om te horen. Maar ik ben helaas wel opzoek naar een laars met een goed voetbed. Op de standaard thermolaars kan ik echt niet lopen :=

Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik een voetmaat 37 heb :') Vaak hebben ze inderdaad vanaf maat 40 de juiste afmetingen.. Maar voor mij is 40 dus echt veel te groot ;(

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:06

Dit is niet de standaard thermolaars, dit is de luxere uitvoering. Anders moet je even op de site kijken, daar staan ze. Lamsvellen binnenvoering, lederen buitenkant, kosten rond de 90,- geloof ik. Hebben ook een goed voetbed :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:59

39 is vrij standaard maat hoor. Heb ik ook. Heb qua hoogte van laars maat 49/50 nodig en heb nergens last van.
Heb ooit de HH thermolaars deluxe gehad. Zaten prima.

Edit: oh ja met maat 37 ligt de verhouding idd anders.
Tja voor goed voetbed zeg ik toch ariat. Hoor van veel mensen dat ze lang deel per jaar met die laarzen rijden. Dus niet alleen winter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:33

Ik draag Ariat ook het hele jaar door! Heerlijke laars en door de veters past bijna elke kuit erin! Ik heb ook een maat groter genomen ivm dikke sokken (of zelfs 2 paar).
Ik had geluk. De zwarte gingen uit de collectie van betreffende winkel en ik mocht ze hebben voor 200,- ipv 300,-!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:38

Anne. schreef:
Maar naar mijn weten valt de Muckboot niet erg mooi/fijn met een wat bredere kuit?

De Ice Highriders van MH zouden wel kunnen inderdaad, die zijn 44cm hoog :j Thanks!

Ik heb kuitmaat 41 en bij mij zitten ze prima. Ze zijn even hoog als de MH.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 21:57

Heb jij kuitmaat 41 :oo ?

Die ariats zou ik graag willen hebben, maar de prijs staat me echt tegen ;(

Het liefst heb ik gewoon alles in één. Laarzen waarmee ik naar mijn paard kan wandelen en waar ik meteen mee weg kan rijden. Ik sta op een buitenstal, dus ze moeten ook echt tegen weer en wind kunnen. Maar ook bagger en sneeuw. En vooral kou! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:00

Ja wat dacht je dan? Ik ben lang maar niet heel dun.

Weet je, een winterlaars is geen dressuurlaars. Het is een praktische laars voor dagelijks gebruik. Ben zo blij dat die dingen niet tot aan m'n knieholte komen. Maar dat is een persoonlijk iets. In de winter heb ik liever warme tenen dan dat ik er flitsend uitzie, ik heb ook geen sportpaard zeg maar dus in de winter matchen mijn winterlaarzen mooi bij zijn winterse uiterlijk. Die warme tenen heb ik met zowel de MH als de muckboot. Alleen zijn mijn MH's niet waterdicht. Dus die gaan alleen aan als het droog is, bij vorst e.d.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:08

Ik heb ook altijd problemen met de kuitmaat (43-er kuit ;) ), mij passen dus ook maar zelden zulke laarzen.
Vorig jaar heb ik bij Loesdau.de een paar nep Muckboots gekocht, die passen mij ook kwa kuit. Daar hebben ze nu ook een rijlaars uitvoering van, mss is dat wat voor je. En anders zou ik zeggen kijk eens bij Kramer http://www.kraemer-pferdesport.de/ die hebben ook veel soorten thermolaarzen.

Ben het overigens ook met Hestejente eens, een winter/thermolaars is niet voor de mooi, maar om je voeten warm te houden ;) :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:45

Anne. schreef:
Heb jij kuitmaat 41 :oo ?

Die ariats zou ik graag willen hebben, maar de prijs staat me echt tegen ;(

Het liefst heb ik gewoon alles in één. Laarzen waarmee ik naar mijn paard kan wandelen en waar ik meteen mee weg kan rijden. Ik sta op een buitenstal, dus ze moeten ook echt tegen weer en wind kunnen. Maar ook bagger en sneeuw. En vooral kou! :)

Ik sta op een boerderij! :+ En ik loop elke dag in de bagger (paardjes staan nog in het land). Geloof me, Ariat is het geld wel waard!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:32

Maar ik wil er wel mee kunnen rijden, pauline. Die MHlaarzen zaten zo vlak onder mijn zweetblad dat ze er aan bleven hangen, en dat wil ik gewoon niet hebben. Daarom heb ik het liefst laarzen die sowieso boven de 42cm komen (die MH hadden dus een lengte van 40cm).
Ik heb geen woord over mooi of niet mooi laten vallen :n Zolang ze een fijn voetbed hebben, netjes aansluiten bij de kuit en me geen pijn doen, ben ik tevreden. Pauline weet inmiddels ook hoe ver we in de winter straks mogen wandelen naar de paarden, dat kan ik simpelweg niet op HH thermo's, daar gaan mijn voeten kapot aan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:14

Ik had precies het zelfde met thermolaarzen. Heel vervelend. Je kan dan geen goeie hulpen geven. Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Ariats ben gegaan. Kan er goed op lopen, tis heel soepel leer, zitten warm en volgens mij kun je er jaren meedoen! Door de bagger waar ik vaak doorheen moet bleven de thermolaarzen ook niet waterdicht en dat vind ik toch vervelend in de winter!
Ben met je eens, het is een uitgave maar je doet er wel jaren mee!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:57

Eerlijk, ik zou voor geen goud Ariats willen. Heb weet ik hoeveel soorten aangepast in de winkel, veel te hoog voetbed voor mijn voeten. Daarbij heb ik ook nog een brede voet waardoor ik eigenlijk een herenmodel moet hebben. Geen punt ware het niet dat die in mijn maat vrijwel niet te vinden zijn. Het damesmodel in de breedste uitvoering is bij mij nog te smal ;)

Mochten schoenen ook kunnen, zou je kunnen kijken naar Mephisto schoenen. Ook schreeuwend duur, maar de goretex uitvoering heb ik jarenlang op gelopen, ook door de bagger, echt super waterdicht en warm. Mephisto is het merk waarmee de politie ook altijd loopt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:03

Oh dat is vervelend! Halve stal loopt hier inmiddels op Ariat maar dat heb ik nog niet eerder gehoord!
Maar je draagt dan chaps bij je schoenen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:08

Ja, winterchaps van Kramer. Heerlijk warm gevoerd. En als het echt koud is volle chaps van neopreen, nog veel lekkerder :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:44

Maar chaps in de bagger.. Dat is hem ook niet lijkt mij..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:02

Zodra het vriest heb je geen bagger meer ;) En tot die tijd, en ook daarna, draag ik eigenlijk altijd die nep Muckboots :D Daar kan ik ook goed mee rijden, ze geven veel meer gevoel dan thermoboots en omdat het onderste deel rubber is kan je behoorlijk door de blub. Ze zijn een stuk minder grof dan thermoboots, maar wel iets meer dan een gewone jodpurs of laarzen.