ruin vertoont hengstengedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puagaus

ruin vertoont hengstengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:29

HELP!!, met capslock en uitroeptekens.

laats een quarter bijgekocht, 14 ruin. we hadden al een merrie van 11 (quarter).
volgens de eigenaar vrij braaf rustig in omgang, makkelijk te rijden elke slechte/beginnende ruiter kon der op. (omdat we al een stress kip hadden wouden we een ruintje die van alles gezien had.) nou alles ging goed, te goed mag je wel zeggen. we hebben hem nu rond de 2/3 maanden

stalsituatie. (5 weides, 4 eigenaaren, een kudde?)

2 ruinen van 30+ fresco, i am sorry
1 merrie van 13 desy
1 merrie van 11 sophie
en de ruin van 14. twister

mijn merrie ging/gaat met een ruintje van 30 plus. de andere ruin van 30plus is/was de groephengst/ruin.
en de andere merrie was de underdog om zo maar te zeggen. nu is het ruintje van 14 der bij gekomen,
hij was helemaal gek van mijn merrie, en daarom zat de ruin van 30plus achter hem aan. paarden appart gezet. merrie's bij elkaar.
en ruinen bij elkaar, ging in het begin onrustig maar, het ruintje werd vrienden met de alfabaas. de groote liefde van me merrie deed niks meer.
uiteindelijk kreeg twister toch de leiding, over fresco. merries der weer bijgezet. en dat GING goed. nu heeft twister gevochten met sorry. (niet gezien maar de wonden waaren overduidelijk). hij staat nu boven ze alletwee. paarden nu helemaal uit elkaar gezet. twister staat met desy, en de rest bij elkaar. laast toen sophie uit de wei gebroken was, heeft twister haar gedekt, (baalbaal, weg vliegendeken.) hij blijft gillen naar de andere paarden en hij verzet zich nu tegen de andere mensen die hem uit en in de wei zetten. (maakt zich groot en alles),.

iemand iets meegemaakt of kent iemand met een soort gelijk probleem.?
(ikweetehet het onderwerp bestaat, alleen niet soort gelijk vandaar een nieuwe topic)

Help alsjeblieft,

Groetjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:53

als het goed ging met de ruinen bij elkaar dan zou ik het zo weer doen.
hengstengedrag bij ruinen komt heel veel voor,heb je de zoekfunctie al gebruikt?
er zijn echt veel topics hier over :j

zou in elk geval de ruinen dus weer bij elkaar zetten zodat de rust er weer is en blijft.
veel ruinen krijgen machogedrag en als het niet bij elkaar gaat,dan gaat het niet en moet je ze dus apart zetten

Boompje1985

Re: ruin vertoont hengstengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:48

komt vaker voor dan we denken, ruinen die nog steeds dekken erg vervelend maar niks aan te doen. het is geen klop hengst? wil zeggen dat maar een van de testikels is ingedaald en de ander zit waarschijnlijk nog in de buikholte, deze hengsten hebben vaak iets meer testosteron dan ruinen maar kunnen geen nageslacht geven, tenminste meestal niet. ik heb een keer een merrie gezien die was ingescheurt ook door een ruin gedaan hij had er net naast gemikt maar er zat een gigantisch gat naast de schede van de merrie, had dit nooit verwacht van een ruin, deze ruin deed het ook alleen als de merries hengstig waren anders niet.....

Anoniem

Re: ruin vertoont hengstengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:36

Logisch verhaal lijkt me. Je hebt 2 oude ruinen, een jonge ruin zal proberen de leiding van de ouden over te nemen. Hij is beter in het beschermen van de kudde. Je ziet het in het wild ook dat de jongere generatie het overneemt en de oude garde een stap terug moet doen.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 01:16

probleem opgelost, ruin bij zijn groote liefde, (mijn andere merrie). nergens meer last van hobbelen lekker achter elkaar naar binnen. (: