Ik heb een vraag over de hoogste stand van een paard in het L springen met minpunten.
Je start bijvoorbeeld voor de eerste twee keer in het L springen en: Je valt eraf, je hebt 3 weigeringen, je rijd verkeerd parcours of (ze hebben je startcoupons omgedraaid met iemand die eraf is gevallen) en hierdoor begin je dus met een negatieve stand van L-4.
Het volgende parcours rijd je foutloos en hebt dus 2 winstpunten gehaald en is de hoogste stand van het dier L-2.
Kan je dan zeggen dat het paard L springen is? Op mijn KNHS stond na de eerste vier minpunten dat de hoogste stand van het dier B+10 was en na het foutloos parcours is dit veranderd in L-2. Dus mijn vraag is het paard dan L springen, het paard heeft immers een foutloos parcours gelopen in het L? Of moeten alle minpunten eerst opgehaald worden voor je kan zeggen dat het paard L is?
in het reglement staat volgens mij dat de hoogste stand die klasse is waarin een paard een wp heeft gehaald. Dan is het de vraag of dat betekent L+1 of een parcours met max 1 balk. Ik ben geneigd om dat laatste te zeggen, maar het is voor meer uitleg vatbaar. Ik zou de KNHS maar bellen of mailen.
Interessante vraag, ik vroeg me pas hetzelfde af als bv. iemand M2+1 is en vervolgens een keer uitgesloten wordt. Is het dier dan M2 geklasseerd (geweest) of toch dan M1 als hoogste klasse. Zou je het antwoord van de KNHS nog willen plaatsen?
Volgens mij is klasse L want je hebt daar al een keer een winstpunt gereden... Laatst ben ik er bij de regio kampioenschappen afgevallen en met de ambulance opgehaald enz het eerste parcours, maar er op mijnknhs staat dat ik geen winstpunt maar ook geen verliespunt heb... Dus volgens mij heb je bij een val geen verliespunten hoor, of heb ik het fout?