Mijn paard heeft bang op de camion.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannelore

Mijn paard heeft bang op de camion.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:59

Hallo,

Mijn paard is bang als hij alleen op de camion moet staan. Als er een ander paard bij staat is er niets aan de hand maar als hij alleen staat, gaat hij liggen en breekt hij bijna heel de camion af, hij heeft zelfs al een schuttel krom geduwd... Ik ben ten einde raad, ik heb al grondwerk met hem gedaan maar niets lijkt te helpen...

Hebben jullie misschien raad?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:53

Heeft je paard het wel geleerd om op de camion te staan? Alleen grondwerk met hem doen is niet de oplossing er komt iets meer bij kijken. Het is heel logisch dat een paard wat alleen staat liever terug gaat naar zn vriendjes dan alleen in de camion te moeten staan....

Hij heeft er dus geen vertrouwen in en dat zul je hem moeten leren. Het is helaas niet altijd simpel inladen en gaan rijden, hij is niet geboren met de wetenschap dat camions niet eng zijn en dat hij niet dood gaat als hij daar in zn eentje in moet staan :)

Lees het Ebook van Eddy Modde eens en dan zal je een hoop duidelijk worden. http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... ailerladen
Verder kun je in de Bokt Wiki ook eea terugvinden over trailerladen.

Hannelore

Re: Mijn paard heeft bang op de camion.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:24

Hij heeft altijd alleen op een camion gestaan, heeft daar nooit problemen uit gemaakt maar sinds hij op de wei staat met een ander paard is het begonnen...

HolyPope

Re: Mijn paard heeft bang op de camion.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 02:48

Je kunt beginnen hem een rustig maker te geven als je 'm gaat vervoeren.

Als dat mocht werken gaat hij ook begrijpen, dat hij na verloop van tijd vanzelf weer terug komt bij z'n vriendje in de wei.