Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Amigo schreef:Ja dat had mijn vader eerst ieder jaar
Nu is hij chef werkplaats en nu hoeft hij niet meer zo vaak.
Toen hij nog service monteur was was hij hele dage weg, 10 boterhammen mee, s avonds bij het werk eten en dan weer door, heel soms kwam hij thuis eten, 20 minuten, en dan weer weg.
Nu hoeft hij dat eigelijk niet meer, maar hij is dan de enige samen met iemand anders die er alles vanaf weet ofzo
rumay schreef:Ik vind dit dus niet normaal, voor vrachtwagen chauffeurs enzo bestaan rijtijden wetten en deze mannen en vrouwen doen daar dus niks mee.
Ik weet het moet van het land maar heb je wel eens goed opgelet hoe het er op de weg soms aan toe gaat met deze mensen?
Stoppen nergens voor, maken soms ongelukken of bijna ongelukken omdat ze zo moe zijn en iets niet meer goed in kunnen schatten. Als de machine kapot gaat zetten ze hem niet uit want dat kost tijd ja en niet uitzetten kost regelmatig een hand, arm of veel erger.
En ik heb deze fout ook gemaakt door maar door te blijven rijden met de aardappelen tot er bijna een ernstig ongeluk gebeurde omdat ik zo moe was en ik meteen ben gestopt, mijn leven is me toch liever hoor.
Tov schreef:Op dit soort werk zit natuurlijk enorm veel druk. De mais moet rijp zijn, de grond moet droog (stevig) zijn, en alle percelen moeten er dan ook ineens af. Bizarre werktijden. Gevaarlijk ook als je zolang achter het stuur zit, en je toch ook op de weg rijdt, maar of het helemaal te voorkomen is? Je kunt meer mensen aannemen en meer materieel aanschaffen, maar als dat de rest van het jaar staat te verstoffen kost het klauwen geld. Ik ben blij dat ik geen loonwerker ben, maar ja als moeder maak je soms ook bizar lange dagen
Brainless schreef:jess8 schreef:nou hij heeft gen baas
hij doet het voor zijn "kameraad" die hem vaak peert
Dan is er maar 1 antwoord.....