Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Boompje1985 schreef:ja kan verveling zijn misschien is het geen stal paardje, verder kan ik alleen maar denken aan gebrek aan vezels maar als je genoeg ruwvoer geeft is dat ook bijna niet mogelijk, boomschors zit indd wel wat aan vitaminen in maar ook niet echt veel en gewoon hout (springbalk/stalwand) zit niet veel in, als je er van overtuigd bent dat het geen verveling is, zou ik een mest onderzoek laten doen.
Cynthiaaapje schreef:Krijgt ze naast in de wei op stal oid ook nog hooi? Zo niet licht daar je probleem.. Een paard is er namelijk voor gemaakt om de hele dag door cellulose te verteren en wanneer hij niet genoeg zeer ruwe vezels tot zijn beschikking heeft kan hij hout gaan bijten.. Dit is trouwens ook heel normaal, natuurlijk gedrag..
ze krijg ochtends en avonds hooi op stal en iets daarna krijgt ze de brokken 
matasja schreef:is het geen uiting van stress? als ze het alleen doet na rijden en in een groep staan? wellicht levert het stress op voor haar om in een groep te staan, of juist alleen? na het rijden stress omdat jij weggaat, en ze dus weer "alleen" is?
wij hebben een luchtzuiger/houtbijter op stal gehad, deed het ook alleen als ze stress had doordat ze alleen moest staan, ging steeds harder en harder en hield op zodra ze weer in de groep mocht.
ook zij pakte altijd bomen en palen, geen staldelen of geverfd hout.
Boompje1985 schreef:ja als het niks mis is met het lichaam, dan moet het bijna wel in het hoofd zitten. hoop dat je toch een beetje gerust gesteld bent.
BeauWertz schreef:mijn paard knaagt bij ons alle kozijnen aan ook al zit er verf op en die gekke middeltjes niks lijkt te helpen ze heeft het nu zelfs zo ver door geknaagt dat dat de ramen erbijna uitvallen, ook sommige wei palen moeten eraan geloven nu is wel al meer dan de helft vervangen door plactic maar ja, evengoed ben ik er niet heel blij mee! ze staan op de uitloop 24/7 buiten dus en ze krijgen meer dan voldoende ruwvoer, dus niet zo snel een aanleiding om hout te knagen. iemand een opplossing ik had me al bedacht tape er op plakken maar denk niet dat het helpt met die regen :S