Verzekering eigen weide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marengogirl

Verzekering eigen weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 10:18

Ik heb een vraagje.

Hebben jullie je paarden verzekerd als jullie een eigen weide hebben?

Dus verzekerd tegen uitbraak, vernieling van andermans eigendom, diefstal?

En hoe gaat dat in zijn werking?
Kan iemand dat mij uitleggen?

cissy

Re: Verzekering eigen weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:38

Ik neem aan dat je wel gewoon een AVP (WA) verzekering hebt voor je paarden? Dan is de aansprakelijkheid voor schade die zij aan derden berokkenen verzekerd mits jij wel je weide goed hebt omheind etc.

Diefstal/brand etc valt niet onder een AVP dat is een aparte verzekering evenals ziektekosten als je paard tijdens het uitbreken iets krijgt waar de dierenarts voor moet komen.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:07

Ja WA staat gewoon als je thuiswonend is, dat alles valt onder je ouders? als je schade aan een auto bijv aanricht, toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:13

ik zie in je profiel dat je 22 bent, ik weet niet of je dan niet zelf een AVP moet afsluiten ook al woon je thuis? je ben nl meerderjarig en zeker als je zelf paarden hebt is dat wel even waard om even uit te zoeken.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 13:17

Ik heb pas een ongeluk gehad met mijn pony die voor de kar stond.
Hierbij gebeld naar mijn verzekering volgens mij?

En die zeiden dat het gewoon onder de WA valt, gezien ik nog bij mijn ouders woon.
Dus ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben.
Ik weet namelijk niet waar ik dat moet zoeken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:21

Mijn kinderen van 22, 23 en 24 jaar wonen nog thuis en zijn gewoon W.A. mee verzekerd op mijn polis.
Jij woont thuis dus jij bent gewoon mee verzekerd op jullie polis.

mariet1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:27

wij wonen sinds kort buitenaf, heb het nagevraagd bij de verzekering;
zolang je hobby matig vee houd, dan valt dat gewoon onder je WA. zodra je meer dan geloof 35 beesten heb, of als er een loon uit ontstaat, gaan ze het bedrijfsmatig zien. (weet niet waar de grens met paarden is). ik heb er 2 en dat was geen probleem!

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 13:35

Ok, dit is duidelijk.
Dit geld dus ook als ze uit de wei uitbreken?
En als ze bijv de plantjes van de buren opeten?

mariet1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:46

bij mij valt dat allemaal keurig onder de WA. wij hadden voornamelijk navraag gedaan als ze op de weg komen en een ongeluk veroorzaken. Je paard is dan natuurlijk niet verzekerd!!

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 13:52

Ja als er iets met mijn paard gebeurt, dus bijv, een auto stop niet, en kom tegen mijn paard aan. dan is mijn paard niet verzekerd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:16

Als een auto tegen jou paard aanrijd en jij bent niet fout [uiteraard] dan hoeft jou verzekering niet de schade aan de auto te betalen,maar de verzekering van de eigenaar van de auto zelf.
Schade aan je paard? ook dat is verzekerd als een ander schade aanbrengt buiten jou schuld om aan je paard.De veearts kosten kan je dan verhalen op de persoon die schuldig is.
Ik heb dit zelf mee gemaakt en álle veearts kosten werden vergoed door de verzekering v.d. tegenpartij.
Maak jij zelf schade bij anderen door je eigen schuld dan betaald jou verzekering dit.Maar ze betalen niet de schade aan je paard.En houd er rekening mee dat ze moeilijk doen hoor,ze proberen er vaak op allerlei manieren onderuit te komen.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 15:27

Ok, dan weet ik dit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:10

gohya schreef:
Als een auto tegen jou paard aanrijd en jij bent niet fout [uiteraard] dan hoeft jou verzekering niet de schade aan de auto te betalen,maar de verzekering van de eigenaar van de auto zelf.
Schade aan je paard? ook dat is verzekerd als een ander schade aanbrengt buiten jou schuld om aan je paard.De veearts kosten kan je dan verhalen op de persoon die schuldig is.
Ik heb dit zelf mee gemaakt en álle veearts kosten werden vergoed door de verzekering v.d. tegenpartij.
Maak jij zelf schade bij anderen door je eigen schuld dan betaald jou verzekering dit.Maar ze betalen niet de schade aan je paard.En houd er rekening mee dat ze moeilijk doen hoor,ze proberen er vaak op allerlei manieren onderuit te komen.

even een kanttekening, als die auto tegen je paard aanrijdt als je paard is uitgebroken dan is het dus jouw schuld dat het paard op de weg loopt en hoeft de auto de schade niet te betalen maar jij!
Het wordt anders als jij gewoon aan het buitenrijden bent en er rijdt dan een auto tegen je paard aan.....
en ook dan zijn weer de omstandigheden bepalend, dus je kunt niet zomaar zeggen wat wel en niet onder de aansprakelijkheid valt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:41

cissy schreef:
gohya schreef:

even een kanttekening, als die auto tegen je paard aanrijdt als je paard is uitgebroken dan is het dus jouw schuld dat het paard op de weg loopt en hoeft de auto de schade niet te betalen maar jij!
Het wordt anders als jij gewoon aan het buitenrijden bent en er rijdt dan een auto tegen je paard aan.....
en ook dan zijn weer de omstandigheden bepalend, dus je kunt niet zomaar zeggen wat wel en niet onder de aansprakelijkheid valt.

Als je paard uitbreekt ben jezelf altijd fout,je bent eigenaar en dan betaald jou verzekering de schade aan de auto.Heeft iemand anders jou paard laten uitbreken dan is die persoon die dat heeft gedaan schuldig en word het verhaalt op de verzekering van die persoon.Heeft die persoon geen verzekering dan betaalt jou eigen verzekering de schade aan de auto,helaas niet de schade aan je paard.

Mijn pony is een keer door kinderen op hol geslagen,ze gooiden stokken en stenen en in paniek brak die uit.Hij sprong door de voorruit van een auto,ouders v.d. kinderen waren niet verzekerd.Auto was totall los en die schade werd toen door mijn verzekering betaald omdat een pony onder huisdieren valt.
Let op,niet bij élke verzekerings maatschappij valt een pony of paard onder huisdieren.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:11

Oke dan weet ik dit.
Bedankt :)