Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marjoleins01 schreef:Als ik mijn paard uit land moet halen of haar lint moet verzetten krijgt ze van die gekke neigingen.. En bij longeren doet ze het soms.. Maar dan ook als ik bv van hand verander (dus ze is dan bij me)..
Ik dacht zelf dat het met respect heeft te maken.. Als het respect is, hoe krijg ik respect?? Mijn paard loopt denk ik tegen de 1.70m en mijn moeder mag niet bang voor haar zijn.. Met rijden doet ze trouwens echt niks...
marjoleins01 schreef:Als ik mijn paard uit land moet halen of haar lint moet verzetten krijgt ze van die gekke neigingen.. En bij longeren doet ze het soms.. Maar dan ook als ik bv van hand verander (dus ze is dan bij me)..
Ik dacht zelf dat het met respect heeft te maken.. Als het respect is, hoe krijg ik respect?? Mijn paard loopt denk ik tegen de 1.70m en mijn moeder mag niet bang voor haar zijn.. Met rijden doet ze trouwens echt niks...
Wanneer ze zich dan wel goed gedraagt als je dr naar de wei brengt eruit haalt etc beloon haar dan.. Ze snapt t snel genoeg! _Esther_87_ schreef:Sorry hoor maar wat heeft dit nou weer met respectloos te maken....paard is gewoon vrolijk, niks mis mee. Als hij je had willen raken, had ie dat allang gedaan.
In de wei: Eerst omdraaien, dan pas loslaten en eventueel even een snoepje geven zodat hij net iets langer rustig blijft staan en jij de kans hebt om terug te stappen terwijl hij kauwt.
Aan de longe: Paard kan alleen maar met de kont naar jou toe bokken als je hem aan de voorkant van je af laat lopen...is gewoon slecht longeren. Hoofd meer naar je toe houden dus en als hij blijft bokken een keer goed vooruit laten gaan. Meer aan het werk zetten helpt ook, netjes bijzetten. Longeren = werktijd, geen speeltijd!