De prijzen voor een groene menpony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

De prijzen voor een groene menpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:48

Hoi,

Ik heb onze new forest D pony te koop staan.
Het is een geweldige springpony met een goed papier(wicked stam).
Nu zijn er mensen geweest die met hem willen mennen, ze hebben een bijna identieke pony thuis en dus willen ze een dubbelspan gaan rijden...
Inmiddels zijn deze mensen geweest en hadden wat los mentuig mee, dit pakte hij heel braaf op!
Maar waar moet ik aan denken waarvoor ik hem kan verkopen, hoe liggen de verkoopprijzen van menpony's of zit er geen verschil met spring of dressuurpony's?
Ik zit dus niet in de mensport..
Hier wat informatie over de pony:
Ruin
4 jaar
145 stokmaat
L dressuur/L springen startgericht
Super braaf en cool in zijn koppie
Mooie bouw en uitstraling
braaf op trailer en bij smid
Redelijk verkeermak
Afbeelding
Ze bellen me vanavond dus als iemand me raad kan geven heel graag! :)

Michellette

Re: De prijzen voor een groene menpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:52

Gewoon de vraagprijs die je in gedachten hebt. Dus niet gaan rekenen in een groene menpony, want dat hij dat is, is hun "probleem" en niet de jouwe.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:54

Michellette schreef:
Gewoon de vraagprijs die je in gedachten hebt. Dus niet gaan rekenen in een groene menpony, want dat hij dat is, is hun "probleem" en niet de jouwe.

Mee eens, het blijft precies dezelfde pony.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 20:00

oke.. dank je!
ook denk ik dat het voor hun zelfs makelijker is wanneer de pony al iets kent..
hij bleef netjes staan, vond het tuig niet eng, kende de comando's enz.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:02

Michellette schreef:

Zelfde prijs inderdaad.

Overigens worden veel menpaarden/pony's ook gewoon onder het zadel gereden, dus handig als hij dat allemaal al kan.
Tevens heeft het paard concours ervaring, al is het niet voor de wagen.

Wat hij gaat doen voor de wagen met beleren is het risico van de koper.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:02

helemaal met het bovenstaande eens. Je verkoopt je pony immers niet voor de mensport, dus als zij dat wel willen doen zullen ze hem dat zelf moeten leren. Je verkoopt je pony op de dingen die hij al wel beheerst, toch? Succes iig...tis een leuk beessie op de foto!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 20:18

Ik ging er ook niet vanuit dat iemand zou reageren die met hem wilde gaan mennen.. maar vind het wel leuk!
Ik hou je adviezen in mijn gedachten!
dank je wel voor de reacties..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:26

Ik ga mee met de rest :o
Gewoon jou prijs aanhouden die je in gedachte had voor de pony die onder het zadel is... Dat hun er iets anders mee willen gaan doen is hun idee en daarvoor moet je zeker niet in prijs gaan zakken!
Als je een totilas te koop had staan was je toch ook niet opeens in prijs gezakt als iemand anders hem in het tuig had willen hebben? :7

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 21:35

net contact gehad met de mensen!
Ze waren helemaal weg van de pony.. en ik ik heb de prijs die ik voor de pony in mijn hoofd had gevraagd.
Natuurlijk was mijn vraagprijs op papier hoger dan de prijs die ik uiteindelijk voor hem wilde hebben en het lijkt erop dat we er samen uitkomen!
We hebben allebei water bij de wijn gedaan en vind het eigenlijk wel erg leuk dat de pony in een span komt te lopen!
Ik vind het erg moeilijk om hem te verkopen, maar heb hier minder moeite mee omdat het probleem met kinderen die uit de pony zijn gegroeid niet van belang is bij deze mensen.
Het zijn volwassen mensen die weten waar ze mee bezig zijn.. ze rijden met de andere pony's klasse 3 en willen er dus graag een jonge pony bij voor de dressuur..
Deze mensen nemen de rust en tijd om een pony klaar te maken en vertelde me dan ook dat onze pony pas vanaf zijn 6de jaar zwaardere wedstrijden zou gaan lopen omdat de pezen en botten dan pas zijn uitgehard.
Denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in het mennen, vond het leuk om te zien vanmiddag.
Maar bedankt bokkers voor jullie snelle reacties!!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 22:44

mag slotje op!