Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Hm die 1 voor het aanspringen kan ik nog wel begrijpen. Er wordt gevraagd: Aanspringen in linker/rechtergalop. Niet aanspringen in galop. Dat betekent dat als je verkeerd aanspringt, je niet het gevraagde toont.
De 1 voor de middengalop vind ik streng als je nog een halve volte middengalop getoond hebt. Tenzij je helemaal geen middengalop hebt getoond.
Zo leren ze het nu ook op de jurycursus. Maar de tweede is lastig in te schatten, aangezien niemand het heeft gezien. Dus zoals Suzanne_F het ook zegt. Paddenpad schreef:Suzanne F. schreef:Hm die 1 voor het aanspringen kan ik nog wel begrijpen. Er wordt gevraagd: Aanspringen in linker/rechtergalop. Niet aanspringen in galop. Dat betekent dat als je verkeerd aanspringt, je niet het gevraagde toont.
De 1 voor de middengalop vind ik streng als je nog een halve volte middengalop getoond hebt. Tenzij je helemaal geen middengalop hebt getoond.
Hier ben ik het dus als jury niet mee eens.
Ze is wel aangesprongen in de galop alleen niet in de goede,daarna heeft ze nog een poging gedaan te herstellen,helaas weer mislukt,dus ze heeft het gevraagde onderdeel(delen) wel gereden echter niet goed uitgevoerd en kun je een onvoldoende geven,idem voor de middengalop,dus een 3 en daarna een 4 zou in de L1 beter op zijn plaats zijn geweest.
Wanneer TS niet aangesprongen was en vrolijk verder gereden in draf en daarna de volte op in draf hadden de 1-en wel terecht geweest,nu niet!
Sommigen jury's denken dat je mag punten van 6 naar 0 i.p.v. 10 naar 0,die kom je steeds vaker tegen,van mij mogen die een flinke opfriscursus krijgen in het motiverend en positief jureren,erger me steeds vaker aan dit soort collega juryleden!
In de cursussen momenteel leert men dat niet in de goede galop aanspringen VOOR het volgende onderdeel (de volte dus) een 1 oplevert. Niets meer en niets minder, maar jij bent daar overduidelijk niet van op de hoogte, aangezien je vindt dat daantjuhhh mensen 'de grond in punt'. 
Tjuppie schreef:In de cursussen momenteel leert men dat niet in de goede galop aanspringen VOOR het volgende onderdeel (de volte dus) een 1 oplevert.
. 
Tjuppie schreef:Gut gut, ik lees alleen jouw laatste bericht, blijkbaar stoort dat je vreselijk. Die bal kan ik ook terugkaatsen: ik hoop niet dat jij tijdens het jureren ook zo snel aangebrand bentIn de cursussen momenteel leert men dat niet in de goede galop aanspringen VOOR het volgende onderdeel (de volte dus) een 1 oplevert. Niets meer en niets minder, maar jij bent daar overduidelijk niet van op de hoogte, aangezien je vindt dat daantjuhhh mensen 'de grond in punt'.
Getuigt van weinig professionaliteit.
Roodvos schreef:Tjuppie schreef:In de cursussen momenteel leert men dat niet in de goede galop aanspringen VOOR het volgende onderdeel (de volte dus) een 1 oplevert.
Nou, dit heb ik dus ook gemist. Ik ben kennelijk van dezelfde lichting als Fitzroy, ik had ook 2x 3 gegeven.
Of je in het voorkomende geval ook een 1 GAAT geven is weer een andere discussie. Ik vind dat voor de L1 nogal cru, maar goed.
Ik heb laatst wel een 1 in de Z1 gegeven. De amazone reed uit het hoofd en vergat het onderdeel halthouden-achterwaarts bij A. De rest was overigens zo goed dat ze nog met afstand 1e werd.