houten vloer in trailer hoe het beste onderhouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

houten vloer in trailer hoe het beste onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:47

Hoe onderhouden jullie een houten vloer in de trailer?
Is het verstandig om rubbere platen erover heen te leggen of juist niet?
Kan je vlas of zaagsel er overheen gooien zodat als het paard plast het niet in de bodem trekt maar in het zaagsel?

Ik hoor het graag,

Groetjes Lisa.

cissy

Re: houten vloer in trailer hoe het beste onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:13

Houten vloer moet je niet iets opleggen en het dan nooit weghalen, of je moet het rondom helemaal vastkitten zodat er geen vocht tussen kan. De bodem moet kunnen drogen.

Je hebt rubber en je hebt rubber, sommige rubbermatten worden spekglad als ze nat worden dus die zijn niet geschikt voor in een trailer, ook niet met iets eroverheen! Kijk dus goed uit als je rubber gaat aanschaffen.

Vlas of zaagsel kun je gebruiken en het neemt wel vocht op maar nieuw vlas is spekglad in de trailer dus neem vlas uit je stal en niet zo uit het pak. Voor beiden geldt ook dat je na gebruik alle natte plekken eruit haalt en je het droge op een hoop veegt (bijvoorbeeld richting neus vd trailer) zodat de bodem kan drogen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:24

In onze Ifor Williams liggen matten. in de punt (voor bij hoofd is een dnnere) waar de paarden staan in 2 delen zeg maar 1 bij de voorbenen (dus dwars) en 1 bij de achterbenen. Hierdoor zijn ze nog te tillen.
Ze liggen los, hierdoor na flink bevuilen eruit trailer uitspuiten matten ergens anders ophangen of eventueel in trailer over de buizen. Dan kan de houten vloer goed drogen. Onze trailer staat wel binnen zodat we de luiken open hebben.
De matten vast kitten vind ik niks dan kan je het niet zien of de bodem slecht wordt. Ik leg verder niets in de trailer van bodembedekking/

Keet

Re: houten vloer in trailer hoe het beste onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:55

Wij hebben een rubbermat op de vloer, die halen we na gebruik van de trailer eruit, maken we schoon en hangen hem dan te drogen over de stangen.
Dan kan de vloer gelijk goed drogen.

Binnenkort komt mijn nieuwe trailer, daar zit een gietvloer in.