Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leonie87 schreef:@ siccy nee dat snap ik, maar op de klep doet ze deze oefening goed. Alleen nog niet met het hoofd omlaag dus dat ga ik er nu bij proberen.
Stro erop heb ik ook al geprobeerd maar hielp weinig helaas.
De klep is behoorlijk stabiel ik kan erop springen zonder enige wankeling en mijn andere paarden hebben er geen enkel probleem mee. Dus het ligt niet echt aan de trailer.
Keren is geen optie, dat past gewoon niet. Straks zit ie vast dat is nog veel erger!
Maar dat vergt kennis en vertrouwen. TinePine schreef:Het kan ook een balans probleem zijn. Wanneer zijn achterbenen op de klep komen zal zijn achterhand zakken en hem uit balans brengen. Automatisch gevolg is dat zijn hoofd omhoog vliegt, anders valt hij en hij rent/ rolt van de klep. Veel paarden jong en/of ongetraind hebben dit ook vooruit bult af. Bijvoorbeeld in het bos. Dit traint men dus ongemerkt vaker, door vaak te doen, maar achteruit nooit. Misschien kun je oefenen op een opstap of wip, zodat hij leert rustig te blijven en voetje voor voetje iets te doen en zich niet gewoon van de klep laat vallen?