Beginnen aan wedstrijden, hoe of wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannie275

Beginnen aan wedstrijden, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:42

Hoi mensen,

Sorry als er al een soortgelijk topic is, zouden jullie die dan willen linken?
Ik wil in de toekomst gaan wedstrijd rijden via de KNHS, maar ik heb totaal geen ervaring met concours. Daarom dus eigenlijk heel veel vragen om zo misschien een iets beter beeld te krijgen van alles..
- Hoe zit het met twee proeven rijden, telt uiteindelijk het gemiddelde?
- Waar moet je lid van zijn? bv. rijvereniging oid?
- Hoe zit het met startkaart+coupons aanvragen?

Eigenlijk gewoon alles :o Hoe 'begint' jullie dag als je een wedstrijd hebt? Als je aankomt, wat doe je dan eerst, welke informatie moet je bij je hebben, waar moet je op letten, hoe weet je waar je moet zijn etc. etc... Het duurt nog wel even voordat ik echt ga rijden, waarschijnlijk nog wel een jaar, maar ik wil gewoon alle informatie graag weten :)

Praat maar raak! :)

Jodyy93

Re: Beginnen aan wedstrijden, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:54

ik zal eens beginnen. als eerste naar de eerste beste rijvereniging daar je aanmelden en bij hun je startkaart direct al aanvragen( bij je eesrte keer zitten de coupons erbij, en vanaf januari gaat het digitaal)
wanneer je je startkaart + coupons binnen hebt, dan kun je via www.startlijsten.nl zoeken naar wedstrijden en je daar aanmelden, dit doe je doormiddel van bellen of een mail sturen met daarin de gegeven van jou enje pony, meestal is dit gewoon jou naam jouw pony's naam en dan het niveau waarin je wilt starten, en als dat goed is stuur je naar hun je coupons op(even vragen naar welk adres je deze moet opsturen). (dit zal dus B zijn als je nog nooit hebt gestart) nou daarbij weet ik niet hoe ver jij het wel en niet kent, dus vertel gewoon alles alsof je er niks van weet!:P een week voor je wedstrijd begint kun je ook weer via starlijsten.nl kijken hoelaat je moet starten, als dit vroeg is doe ik de dag van te voren alvast, mijn paard wassen ( in de winter alleen benen en staart) en knotten, en dan een dekentje op, en dag van te voren natuurlijk alvast alles netjes invetten zodat alles er piekfijn uitziet! dan volgende dag optijd naar stal om even de vlekken die je paard dan alsnog heeft gemaakt schoon te maken of evt. nog te knotten. vervolgens doe ik me paard zn dekentje op en zn beenbeschermers om en dan is het inladen en gaan! ( oja, nooit vergeten je paspoort van je pony mee te nemen en je startkaart en coupons) vervolgens als je op het wedstrijd terrein bent, dan als eerst je aanmelden bij het secretariaat, en dan je paspoort startkaart en coupons mee. vervolgens je paard opzadellen en warm gaan rijden.( zelf even inschatten hoe lang jij denkt nodig te hebben om hem warm te rijden) dan je wedstrijd rijden, de eerste prijs en heel veel winst binnen halen!!! nou heel veel succes en als je nog vragen hebt! stel ze gerust!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:55

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:01

Tip wat betreft aanmelden: voordeligste is per 1 januari te starten, of wel 1 oktober (dan betaal je helft van lidmaatschappen/startkaart)

Als je 2 proeven rijd, dan krijg je gewoon voor beiden punten en deze tellen gewoon ieder voor zich mee. Vanaf 180 punten heb je een winstpunt (bij 195punten 2 winstpunten, en bij 210 punten 3 winstpunten) PER PROEF. Ook de prijsuitreiking gaat per proef.

http://www.dressuurproeven.nl
daar staat heel veel handige info op en ook de te rijden proefjes. Tip is wel om zelf een dressuurproeven boekje aan te schaffen (bij ruiterwinkel)

EllyC

Re: Beginnen aan wedstrijden, hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:01

hier zijn echt al mega veel topics over. Zoekfunctie?

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:33

Oke, echt super bedankt allemaal! Alleen snap ik even dit niet; je stuurt de coupons op en je moet ze meenemen naar de wedstrijd, krijg je ze weer teruggestuurd?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:05

sannie275 schreef:
Oke, echt super bedankt allemaal! Alleen snap ik even dit niet; je stuurt de coupons op en je moet ze meenemen naar de wedstrijd, krijg je ze weer teruggestuurd?

Nee, de startcoupons worden afgeschaft. Je kan je vanaf 1 januari digitaal inschrijven, dan hoeft je niets meer op te sturen....Hoe dat precies gaat werken is nog niet volledig bekend, houd de knhs website maar eens in de gaten, onder het kopje 'startpas' links op de pagina staat al wat informatie.

Startcoupons kreeg je altijd terug op de wedstrijd zelf, na de prijsuitreiking, daarop kan je precies je punten voor elk onderdeel en eventueel commentaar nakijken. Vanaf januari zul je waarschijnlijk protocollen (soort startcoupons, maar dan print de organiserende vereniging die gewoon uit) meekrijgen zodat je evengoed je precieze punten kan zien.

Wat ik allemaal doe als ik op wedstrijd gaat:
- Dag van te voren paard benen + staart wassen en indien nodig manen ed knippen
- Dag zelf, vlechten, poetsen, staart uitpluizen, hoeven oliën
- Auto inladen, trailer klaarzetten, zelf omkleden
- Paard inladen en naar concours rijden
- Gaan kijken hoe ver ze zijn, of het in- of uitloopt, eventueel betalen (soms moet je het van te voren overmaken, anders op de wedstrijddag zelf betalen)
- Zadelen, eventueel schroeven draaien
- Lsorijden + proef rijden, wachten op de uitslag of soms eerst het paard wegbrengen en dan kom ik later terug...En dan thuis weer alles opruimen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:12