ik heb een vraag ik wil graag Jodphurs met chaps in de plaats van laarzen want met rijden ga ik iedere keer naar buiten en krijg ik allemaal blaren wat best zeer doet.
maar vraag is nu wat zit lekkerder met rijden jodphurs met chaps of laarzen?
elena00
Geplaatst: 16-10-11 13:46
Bij jodphurs en chaps heb je veel meer ''vrijheid'' ik vind het persoonlijk veel fijner.
Ik vind laarzen fijner rijden, want met jodphurs en chaps zwikken mijn enkels sneller. Met laarzen heb ik dus meer ondersteuning. Moest in het beginnen ook erg wennen aan leren laarzen, maar nu kan ik bijna niet meer zonder.
Ik heb beide maar pak toch steeds mn chaps en jodphurs... Na het rijden gooi je de chaps af als je het warm hebt en ik heb meer steun aan mn chaps en jodphurs
Appaloosa9
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-11 13:53
milobeer schreef:
Bij jodphurs en chaps heb je veel meer ''vrijheid'' ik vind het persoonlijk veel fijner.
heb je dan leren jodphurs of ruberen want mijn nichtje heeft leren en zegt dat ruberen heel koud zijn ze zijn namelijk ook voor de winter ookal rijd ik in de binnenbak.
elena00
Geplaatst: 16-10-11 14:21
Ik heb wel leren jodphurs en chaps, in de winter draag ik vaak thermolaarzen.. Maar ik denk dat het niet uitmaakt of je dan laarzen of jodphurs draagt.. kwa warmte
nee dat snap ik maar ze zeggen dat de jodphurs wel uit maken of het leer is of ruber.
Ik wil ze namelijk zelf maar ik heb ze nog nooit gehad.
elena00
Geplaatst: 16-10-11 16:42
Leer is meestal warmer dan rubber, ik zou dan dus voor leren gaan
Tessa_1
Geplaatst: 16-10-11 16:52
Ik heb rubberen jodphurs gehad, maar die waren inderdaad goed voor erg koude tenen in de winter (mét twee paar sokken aan en boterhamzakjes ertussen). Met mijn leren heb ik daar geen last van (met alleen een paar sokken). Het voordeel van jodphurs vind ik dat ze makkelijk aan/uit gaan en dat je er toch wat makkelijker ook een stukje op loopt dan op laarzen, mocht dat nodig zijn. Bovendien heb ik van die suede/stoffen chaps die in de wasmachine kunnen, dus dat is ook ideaal. Een maand geleden heb ik zelfs nog een nieuw paar leren jodphurs gekocht van hetzelfde merk/model als die ik eerst had, omdat mijn oude na drie jaar 'op' begonnen te raken en ze toch wel erg lekker zaten. (En voor 80 euro vind ik 3 jaar meegaan met 2-4x per week paardrijden, door de modder lopen, paarden die erop gaan staan etc. toch wel erg netjes).
Ik heb chaps omdat mijn kuiten erg duin zijn in vergelijking met mijn schoenmaat.
Eileen_
Geplaatst: 16-10-11 19:37
ik vind leren laarzen veel fijner dan jophurs met chaps.
@sunny2001 ik heb ook erg smalle kuiten + voet, maar toch wel een grote schoenmaat (heel irritand :S) maar ik heb wel leren laarzen. dus ze bestaan wel
Ik vind persoonlijk chaps ook prettig. Ik heb ook leren jodpuhrs. Ik rij (nog) geen wedstrijden. Het is maar net wat je prettig vindt, ik ken veel mensen die het zweren bij laarzen.
Ik heb beide en eigelijk maakt het me niet zo veel uit. N mijn laarzen eindelijk ingelopen zijn zitten ze heerlijk! Ik denk dat ik in de winter wel wat meer m'n laarzen ga gebruiken want deze zijn net iets warmer
nicole1978
Geplaatst: 18-10-11 10:04
jodphurs met chaps!! veel flexibeler, niet zo stijf. en je doet je chaps uit en loopt gewoon op je schoenen ipv stijve laarzen
AylinRanger
Geplaatst: 18-10-11 23:43
ik heb altijd met schoentjes en chaps gereden. ik vind persoonlijk schoentjes met chaps lekkerder rijden. heb vorige week rijlaarzen gekocht, ik vind wel dat ik daar steviger mee zit.
maar ik vind het allebei super lekker rijden. ik zag ook al dat iemand zei in de zomer doe je die chaps af. dat is ook wel weer een voordeel, maar ik neem altijd gewoon schoenen mee.
Dyphusion
Geplaatst: 19-10-11 14:04
haffiekel schreef:
Ik rijd ook liever met chaps. Heb met rubberen rijlaarzen gereden maar kreeg toen vaak kramp in mijn kuiten.
Ik heb nu chaps en jodphurs, zo kan ik als ik voor mezelf rij, als ik buitenrit maak of gewoon lol op je knol mijn chaps aflaten. fijn in de hete dagen. en in de les en wedstrijden enzo doe ik gewoon.mijn chaps om. ik heb ze trouwens wel valer om dan af.
3uitenbeen
Geplaatst: 20-10-11 14:35
Ik vond zelf leren laarzen erg lekker zitten (als ze eenmaal waren ingelopen/ingereden), jodhpurs zijn daarentegen erg makkelijk en in veel verschillende soorten, waarbij je wellicht snel geneigd ben ze tijdens het mesten aan te doen. In de zomer lekker met een jodhpur-rijbroek, is heel wat koeler. Als je ze zoekt; zie onderschrift.