Dit jaar gaat mijn 15 jarige D merrie voor het eerst onder de winterdekens. Zij is erg smal in de boeg (mijn Aponytje was net zo breed). Veel dekens zitten voor te ruim waardoor ze naar achter schuiven of omlaag zakken en dus gaan knellen. Nu dacht ik de oplossing te hebben door een deken te kopen met een halve hals (rhino wug) maar gaat dat wel in combi met lange manen (+/- 50cm)?
DieL_Zor
Geplaatst: 14-10-11 12:28
Manen in een losse hengstenvlecht doen? Zo deed ik het altijd
Gewoon dikke vlechten in doen en die regelmatig vervlechten (3 cm naar links, 3 cm naar rechts) Heb met mijn merrie geen last gehad van de hals van de deken
Ik gebruik voor mijn quarter altijd de highliner van Harry's Horse en ik heb geen problemen met de manen. De turtleneck (zoals deze dekens die hebben) zijn erg zacht aan de binnenkant dus dat schuurt niet.
ik heb 2 dekens van horseware met een losse hals en buiten waar de deken stopt, heb een pluk manen dat iets dunner staat, verder weinig tot geen afgeschuurde manen. Dus ik denk eigenlijk je dat probleem van die rand niet hebt met een wug... en anders idd de manen losjes invlechten