Paspoort kwijt,wat te doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Paspoort kwijt,wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 14:29

Tijdje geleden heb ik een leuke zwarte ruin overgenomen van mensen die er niet meer voor konden zorgen en ook eigenlijk niet meer wouden.
Prima,heb gras zat,stalling etc niks aan de hand. Paardje ondertussen lekker wat rond laten lopen en heeft het prima naar de zin.
Ook heb ik nog contact met de oude eigenaars en die mensen zijn ook blij dat het beestje een goed plekje heeft enkel 1 klein probleem......

Het paspoort.... Die is er niet meer. Mensen hebben het wss weg gegooid en met het oog op de toekomst wil ik er wel een paspoort bij hebben.
Beestje heeft geen papieren en ook de fokker is niet bekend.

Hoe krijg ik hier nou papieren bij?
Het beestje is geschets voor het paspoort (en uiteraard ingeeint)

Welke info heb ik nu allemaal nodig en waar naar toe te bellen voor een nieuw paspoort?
Paardje is wel gechipt :j

Tips ervaring is allemaal welkom.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:39

Vraag bij welk stamboek het paard destijds geregistreerd is. Wellicht is dat ook bij de vorige DA bekend. Dan kun je daar aan de hand van het chipnummer een nieuw paspoort aanvragen door contact op te nemen met dat stamboek.

Entingen zou je misschien met behulp van de DA weer in kunnen vullen. Dan hoeft de enting misschien niet opnieuw.

Dav

Re: Paspoort kwijt,wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:26

Ik heb de flesje's nog van de enting dus de stickers kunnen dan zo geplakt worden en de da kan dan de volgende keer stempels etc zetten.

Welk stamboek hij bij zat/zit wisten ze niet...
Kan ik hem gewoon bij een stamboek aanmelden? Of eerst een soort vermissing paspoort opgeven??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:56

Hier staat allerlei info en als je de dierenarts het chipnummer laat uitlezen kan je rechts een link aanklikken en via het chipnummer zien bij welke instantie de chip geregistreerd staat. http://www.nl-paardenpaspoort.nl/ .

Dav

Re: Paspoort kwijt,wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:58

Dank je voor de handige link! We hebben een chip lezer dus we gaan ermee aan de gang.