Een kennis van mij heeft een gezamelijk paard met nog een meid.
Ze zijn beide 50/50 eigenaar.
Nou hebben ze een enorme ruzie gehad in april 2010, en hebben ze nooit weer contact gehad.
Mijn kennis heeft via een advocaat en via kennissen contact gezocht maar nergens wordt door hun op gereageerd en als hij belt dan knallen ze de hoorn er snel op.
En als hij daar heen gaat dan is het ook niet te best.
Ik kan niet teveel op details ingaan maar het is gewoon een hele ingewikkelde situatie.
Vorige week kwam er een brief op de deurmat dat ze even 750 euro zadelmakerskosten wouden, even voor 17 maanden stalgeld (rekenen ze 200 euro per maand voor, terwijl dit bij hun 80 euro is) Een castratie van 150 euro, een tandarts, de hoefsmid, weidegang etc, etc.
Nu zijn we gister al bij de advocaat geweest en ik heb ook gezegd dat sommige kosten echt belachelijk zijn. Zoals de zadelmaker bijv.
Het paard is niet eens onder het zadel en dan nog hebben ze mijn kennis niet eens om toestemming gevraagd. En hij had daar ook nooit toestemming voor gegeven.
Nouja, lang verhaal. Ik zal maar niet alles vertellen haha.
Maar de advocaat was het met mijn eens.
Nou is het zo, dat die meid even wil dat mijn kennis al die kosten gaat betalen, en dan afstand doet van zijn deel. Dat het paard dan volledig voor haar is

Maar mijn kennis zegt op zijn beurt, ja ik wil dat paard ook in volledig eigendom hebben en hij denkt dat hij meer rechten heeft omdat het paard uit zijn merrie gefokt is. (dit denk ik overigens niet trouwens omdat het gewoon gaat om een 50/50 eigenaarsschap dus dan maakt dat toch niet uit uit welke merrie het gefokt is?)
Wie heeft tips? Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt?
Want we zouden erg graag willen weten wat we een beetje kunnen verwachten.
Ik ben namelijk bang, dat als ze beide hun poot stijf houden dat het voor het gerecht komt en dat de rechter dan beslist om het paard dan te verkopen en dan de opbrengst te verdelen...
Maargoed, wie weet raad??