aantal vragen opknappen trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

aantal vragen opknappen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:00

Hallo Bokkers,

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over het opknappen van een trailer....
Toch nog niet op al mijn vragen een antwoord gekregen.

Vorig jaar heb ik voor 900 euro een goed onderhouden trailer gekocht, met nieuwe bodem ect...
Netjes in de verf en me wel heel makkelijk later overhalen ;)
Achteraf, blijkt trailer lief toch echt niet zo veilig te zijn..
Ben dus begonnen met het opknappen...
Bodem zeer slecht gelegd, dus nieuwe bodem er in, zijwanden beiden rot dus die er uitgehaald.

Nu vond ik de voorstang en de bilstang altijd wat laag zitten dus deze wil ik hoger hebben.
Nu zou ik deze graag op een maat hebben voor een paard van 1.70... Maar ik kan dus nergens vinden hoe hoog dit ongeveer moet zijn..
Ik dacht dat het rond de 1.20 a 1.25 was, maar dit lijkt als ik op die hoogte er naast sta toch weer wat hoog.
Wie kan me helpen ;)

De tweede vraag. Het dak was met gewone schroeven vast geschroeft.. Dat ik deze nooit verloren ben is me nog steeds een raadsel.
Nu zie ik bij sommige trailers dat het dak bevestigd is in een alumineum profiel waar het dak ingeschoven wordt en het profiel verder op het hout van de trailer zit..
Klopt dit en waar zou ik z'n profiel kunnen halen, of is het inderdaad een kwestie van goed vastschroeven....

Alvast bedankt!

Groetjes Lara

geka

Re: aantal vragen opknappen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:39

neem de borstmaat hoogte van je paard dan heb je meteen de goeie maat
en bij de montage van het dak zit op de bovenkant van de wanden vaak een u profiel van alu of gegalvaniseerd staal en dan wordt de kap met een profiel vastgepopt en als afwerking wordt er een bies erin getrokken en bij de oudere trailers zit ook vaak slotbouten met moeren en dan een afwerkdopje erop
als je op de site van ons kijkt bij de gerenoveerde trailers kun je zien wat ik bedoel en we kunnen je ook die strip bestellen voor je

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:08

Ik heb ongeveer dezelfde hoogte paard als jij hebt. In mijn (recente) trailer zit het hart van de stangen tov. de bovenkant vloer:

Voorstang 114 cm.
Achterstang 115,5 cm