Paardenboulevard/Silvano dekens,wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paardenboulevard/Silvano dekens,wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:07

Ik zat even wat te snuffelen,op zoek naar 2 nieuwe dekens voor de aankomende winter. :brr:

En toen kwam ik op www.paardenboulevard.nl terecht,waar ik best aangenaam door verrast werd :)
Vind de dekens er goed uitzien en ook belangrijk,een hele fijne prijs..
Vooral de Wug deken spreekt mij aan,of misschien ook wel een deken met afneembare hals..

Iemand hier die deze dekens ook gebruikt en mij kan vertellen of ze de aanschaf waard zijn?
Ze lijken op de Horseware dekens,qua pasvorm tenminste sowieso...
Ook hiervan een Duo deken,met wisselende onderdekens,daar was ik ook wel benieuwd naar.

dvdiepen

Re: Paardenboulevard/Silvano dekens,wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:57

Ik heb 2 jaar geleden de Duo aangeschaft. Ik ben er zeer over te spreken! Voor mij geen Horseware meer, aangezien ik geen verschil merk en de prijs veel gunstiger is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:18

ik heb een wug besteld,die komt als het goed is vandaag.
de service is in elk geval al goed.
ben benieuwd.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:20

Een aantal mensen bij ons op stal hadden daar de dekens van en waren heel erg tevreden. Goede kwalliteit en service. Aanrader dus.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:37

Als je m binnen hebt, hoor ik graag wat je ervan vind! Ik moet nog een 200 a 300 grams deken voor up. Maar die moet heeeeel sterk zijn anders wordt die gesloopt in de kudde. Ik heb nu ballistic nylon dekens (bucas en WB) Deze zijn 1200 D dus vraag me af of deze even sterk zijn.... Wil heel graag een wug, maar die zie je zo weinig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:35

ik heb hem binnen,prima,mooie pasvorm.
mooie stevige stof.
ziet er super uit,aanrader...(al weet ik niet hoe hij zich houdt natuurlijk).
makkelijk ook,verstelbare borstsluiting en grote brede staartflap

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:57

Qua pasvorm zien ze er inderdaad fijn uit Lijkt op mn WB, ook zo´n brede staartflap en halve / hoge hals. En die vind ik erg fijn. Maar voelt de stof ook zoals die bucas / rambo?
Het is geen ballistic nylon toch?
Twijfel twijfel... heb een keer een andere deken gehad van over de 100 euro (600D dus niet echt sterk) en die was heeeeel snel kapot Dus wil dat niet weer hebben... Beetje duur geintje steeds...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:11

ja het voelt net zo.
ik heb hem net opgelegd.
je mag hem best irl komen bekijken/voelen hoor,als je dat wilt??

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:19

Anoniem schreef:
Iemand hier die deze dekens ook gebruikt en mij kan vertellen of ze de aanschaf waard zijn?

Ze zijn het zeker waard. Kwaliteit is gewoon heel erg goed en zeker in combinatie met de prijs.
Ik zie dat je er inmiddels al 1 besteld en ontvangen hebt. Veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:45

fijne pasvorm ook...
vanochtend opgelegd,valt me vooralsnog reuze mee,lijkt prima deken.

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:25

Hoe bevalt de deken je nu? Ik sta ook op het punt de 300 grams te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:00

nog steeds erg goed.
hij ligt stabiel,mooie stevige stof en perfect waterdicht.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:45

@ darkchrystal: mag ik vragen hoe jou paard gestald word? ik heb een 24/7 kudde-paard die helaas echt niet zonder dekens kan en heb net vrij veel centjes uitgegeven aan een nieuwe 1200D amigo..
Maar heb nog een regendeken nodig en wellicht nog een écht winterdeken.. dus ik ben heel erg benieuwd of deze silvano dekens 'de kudde' overleven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:03

mijne sttat 24/7 op de weide.
moet wel zeggen dat hij vrij dominant is,er stond een paard bij in dat vorig jaar dekens kapot trok,maar na een korte 'straf'met muilkorf bleef die van dekens af.
dus geen idee of ie "hufterproof is", rollen enzo gaat prima.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:07

mijne is altijd vrij dominant geweest, was de grootste in de opfok en was de grootste in zijn huidige wei.. dus ik hád geen probleem.. helaas zijn er sinds anderhalve week 5 kwpn'ers bijgekomen van minimaal 1.75 (de grootte van mijn knol) en die houden wel van een spelletje zeg maar.. m.a.g. 12 gaten in mn huidige deken en een hele hoop ducktape.. Vandaar dat ik gewoon écht een goede deken nodig heb..Iemand van de andere silvano gebruikers die kunnen aangeven of dekens 'hufterproof' zijn?
alvast bedankt! :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:18

De dekens zien er goed uit! Ik zie alleen geen 0 grams regendeken met halve hals er tussen staan.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:57

@ it_is_me: ik heb ze ervoor gemaild of ze ook regendekens hebben, al dan niet met halve hals.. want heb net een nieuwe winterdeken.. maar moet nog een goede regendeken.. mocht ik antwoord krijgen kan ik je melden als je wilt..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:15

RGBrink schreef:
@ it_is_me: ik heb ze ervoor gemaild of ze ook regendekens hebben, al dan niet met halve hals.. want heb net een nieuwe winterdeken.. maar moet nog een goede regendeken.. mocht ik antwoord krijgen kan ik je melden als je wilt..

Ja, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Heb nu een goede regendeken van Horseware (weliswaar tweede-hands over kunnen nemen), maar zou er nog wel een bij willen. En deze prijzen zijn toch wel een stuk vriendelijker dan die van Horseware.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:29

ze zijn ook benieuwd naar ideen en tips,zo vroeg ik om een reflecterende uitrijdeken...
en die komt *\o/*

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:35

Oh, is dat zo? Dan heb ik er nog een Wugs met leuke kleurtjes! ;) Ik zie dat ze nu nog wel erg saaie kleuren hebben...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:41

weet iemand of zo'n losse hals aan de amigodekens past? De bevestiging lijkt me hetzelfde...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:20

Ben vanmorgen door ze gemaild met volgende tekst:

Met uitzondering van de Burberrydekens zijn onze deken inderdaad gemaakt van
1200 denier. Ze zijn waterdicht en de pasvorm is vergelijkbaar met de
Horsewaredekens. Helaas hebben we geen 0 grams dekens. Onze dekens gaan
vanaf 200 gram. Alleen de Duo deken heeft een 100 grams buitendeken met 300
grams onderdeken.

We kunnen je dus helaas niet helpen aan een regendeken.-O-

Erg jammer..., maar wellicht is de Duo deken een idee.. Al ben ik dan heel benieuwd hoe goed die onderdekens blijven liggen aangezien ik een spelend, rennend, stoeiend weidepaard.. :):)

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:25

Heeft iemand ook ervaring met de onderdekens van Silvano?
Ik wil 2 onderdekens, een van 150 en een van 300g. Eigenlijk had ik in mijn hoofd om Amigo-insulators aan te schaffen, maar deze zijn een stuk goedkoper *D.
(Ze hebben alleen geen 150g van silvano, dus dat moet dan 100g ofzo zijn).

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:35

Dat vind ik het nadeel van de Duo van paardenboulevard. De overgang van 100 naar 400 (100+300) vind ik te groot. Verder lijkt het systeem me wel mooi, maar nu net even te kostbaar om voor 2 pony's inclusief onderdekens te bestellen.

@RGBrink: Ik denk wel dat de onderdekens goed blijven liggen aangezien ze zowel aan de voorkant als aan de achterkant vastgemaakt worden.

Ik heb nu de Plus-Turnout met losse hals besteld voor 2 pony's. Vandaag binnengekregen en ziet er prima uit. Morgen maar even passen :j

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:42

Freggel, maar je kunt toch bij de Duo ook nog andere onderdekens kopen, dan heb je meer variatie in dikte.... Er zijn ook onderdekens 200 en 300 grams op de site...