Inrichting paardenvrachtwagentje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Inrichting paardenvrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:22

Een aantal dagen geleden heb ik een oude Mercedes vrachtwagen gekocht, ding is 27 jaar oud maar doet het nog steeds en heeft geen ernstige slijtage. Gezien ik het ook niet zoveel moet gebruiken, is dit dus goed genoeg.

Momenteel heb ik een laadvermogen van 590kg, aan de krappe kant dus! Maar er gaat sowieso nog 300kg hout uit. Dan kan ik veilig 1 (klein) paard vervoeren! :)

Nu zit ik echter met 1 probleem: de inrichting. Momenteel staan de paarden in de rijrichting, ik zou hem echter graag met zijn hoofd naar achter plaatsen. De stangen zijn momenteel ook erg zwaar en log. Dit zou ik graag vervangen door een lichtere variant maar nu hoorde ik dat er vaak ook gewoon kettingen gebruikt worden.

Wie kan me hier raad/advies in geven?

Andere vragen
* Camera ja/neen?
* 1 standplaats in het midden maken of paard gewoon altijd met een lege plek naast zich laten staan (er zijn wel twee plekken voorzien, ik ga er echter maar 1 gebruiken)?
* Loopschotten? Hebben die echt een toegevoegde waarde? Soms zie ik laadkleppen (aan de zijkant) met en zonder deze? Mijn paard laadt vrij makkelijk!

Alvast bedankt!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 08:18

Niemand? Y;(

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:38

Heeft je wagen dubbel lucht of hulpluchtvering?
Indien ja: dan maakt het niet uit aan welke zijde je hem zet.
Indien nee: dan zou ik je paard in het mdiden zetten, wel zo stabiel.

Je hebt lichtere en makkelijke stangen, informeer hier eens, je krijgt daar een goed en onafhankelijk advies:
http://www.kleinsman-horsetrucks.com/nl ... rialen.php

Camera is handig, maar niet noodzakelijk.

Als je paard normaal te laden is zou ik geen loopschotten doen, is dan niet nodig en het is wel extra gewicht wat van je laadvermogen af gaat.

Belsje

Re: Inrichting paardenvrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:53

Ha

Geen idee wat die vering betreft, dat zal ik even bij paps moeten navragen :)

*gaat naar stangen surfen*

Dank je! :)