Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Waarom is het beter te trainen? Jij kan toch ook een parcours uitzetten? Ik heb niet de mogelijkheid van een mooie 20x60 afgezette baan thuis.... En wat met paarden die 'weten' dat ze op concours dingen kunnen flikken in de ring? = thuis niet na te bootsen.Lielle schreef:overigens mag het ook niet in de andere disciplines, in de eventing lijkt het me nog veel relevanter om dit in te voeren dan in de dressuur. Met springen (en eventing) heb je veel meer te maken met vertrouwensissues bij het paard, dan bij dressuur.
Er staat nergens dat je thuis moet blijven, je kunt ook HC starten.
1carryke schreef:Ik denk dat het ook best wat gezelliger mag zijn, het is ook een hobby.
En inderdaad is het vervelend dat mensen er misbruk van maken zie je bij springen veel omdat er dan wel geld prijzen zijn. Hier moet een stokje voor gestoken worden dat is oneerlijk maar is ander onderwerp.

Lielle schreef:Het grote verschil zit hem erin dat je in springen en eventing met een vertrouwenskwestie van je paard te maken hebt. In de dressuur kun je hooguit een proef verkloten en 140 rijden, maar je belandt niet middenin in een hindernis. Bovendien is het (zeker in de eventing) heel gebruikelijk om eens een (veel) lager te rijden (zo zie je bv paarden die Boekelo hebben gelopen ook wel eens in de reguliere Z rubrieken starten), om het paard een vertrouwensrondje te geven.
Lielle schreef:Het grote verschil zit hem erin dat je in springen en eventing met een vertrouwenskwestie van je paard te maken hebt. In de dressuur kun je hooguit een proef verkloten en 140 rijden, maar je belandt niet middenin in een hindernis. Bovendien is het (zeker in de eventing) heel gebruikelijk om eens een (veel) lager te rijden (zo zie je bv paarden die Boekelo hebben gelopen ook wel eens in de reguliere Z rubrieken starten), om het paard een vertrouwensrondje te geven.
Ik snpa echt je ophef niet, vind het nogal wat relschoppen en jaloezie. De grote waarde zit hem in het welzijn voor het paard, en niet in de prijzen voor de ruiter.
Je kunt natuurlijk ook nog gaan springen
liever 140 punten rijden dan midden in een hindernis Zonnetje81 schreef:Toch blijf ik erbij dat ook jullie toch thuis moeten oefenen voor je op wedstrijd gaat? Niemand gaat op wedstrijd lijkt me als je weet dat je in de hindernis valt? Je gaat toch pas op wedstrijd als je weet dat je fatsoenlijk rondkomt en ja er kan altijd iets gebeuren.