wie ervaring met Saris Nairobi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

wie ervaring met Saris Nairobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:56

er is al eerder een topic over geweest in 2007 maar misschien dat er nu wel meer mensen zijn die ervaring hebben met deze trailer?
Hoe bevalt de trailer? hoe ligt hij achter de auto en hoe houd hij zich (bodem enz)
we hebben er een gekocht uit 2006 en zijn reuze nieuwschierig naar mensen die er ook eentje hebben, op inet is er weinig te vinden over deze trailer. Geen bericht is vaak goed bericht maar we zijn wel benieuwd.

nathalie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:51

Hallo,

Ik heb in 2009 een een tweede hands Saris London (bouwjaar 2005) gekocht bij een dealer. Ik was er ontzettend blij mee en heb er ook veel plezier van gehad. Ik heb de trailer inmiddels 2,5 jaar en nu ontdekte wij enige tijd geleden dat er een vochtplekje in de wand zit. Onlangs zijn we ermee naar de dealer gegaan voor advies. Er zit niks anders op dan of de wanden compleet vervangen of inruilen. Vervangen van de wanden kost mij €1200,- en als ik hem inruil dan gaat hij op export. Ik was hier behoorlijk teleurgesteld over, want de trailer is op de vochtplekjes echt super netjes en mooi. Zelfs de bodem was nog helemaal goed. De trailer is nieuw bij de dealer gekocht en heeft bij de 1e eigenaar altijd binnen gestaan, bij ons staat hij ook altijd binnen, dus hoe dit kan is mij nog een raadsel.

Verder was ik er erg tevreden over. De trailer is erg ruim van binnen en heeft een lage instap. Ook ligt hij heel fijn achter onze auto.

Groetjes Nathalie

Ollytje

Re: wie ervaring met Saris Nairobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:53

hoi Nathalie,

bedankt voor jouw berichtje.
Ik denk dat het ook net maar een beetje mazzel hebben is met een trailer , er hoeft maar een minikiertje te zitten en je hebt een vochtplek.We hebben ongeveer 15 trailers bekeken zowel particulier als bij de dealers, wat mij erg opviel is dat alle trailers van ons budget ( tussen de 2000 en 3000 euro vraagprijs) toch al best veel mankementen hadden.Zeker de particuliere dikkere kunstof trailers, die waren eerlijk gezegd eigenlijk overal waar wij gekeken hebben een ramp.Rotte bodems, kapotte daken en wanden waar het water uitsijpelde als je er in drukte.

Wat mij enorm opviel is dat de hele oudjes ( tussen 1978 en 1990) veelal nog in betere conditie waren dan de nieuwere modellen.
Maar dat is puur afgaande naar de particuliere trailers waar wij hebben gekeken.

We hebben de trailer daarom maar bij de dealer (Impex Groningen) gekocht, met 6 maanden garantie en bovag beurt.

Goed te horen dat je de trailer verder fijn vond achter de auto enz, we zochten perse een zo licht mogelijke trailer omdat onze nieuwe auto tot 1750 mag trekken. onze paardjes hebben we gewogen en komen samen op precies 1005 kilo. Dus wilde we liefst een trailer van 620 kilo en max 680 zodat je wat speling hebt, de Saris Nairobi die we nu gekocht hebben weegt 680KG. Verdere 2 paards merken die licht waren zijn de Sluis modellen van rond 1996 en de Hotra Jumper van rond 2001. De Nairobi is van eind 2007. en qua prijs meestal wel vergelijkbaar zowel particulier als bij de dealers.

nathalie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:43

Ik denk dat je er inderdaad een beetje geluk mee moet hebben.
Wat ik ervan geleerd heb is dat je toch heel alert moet blijven op dat soort dingen. En dat het kopen bij een dealer (en uiteindelijk wat meer betalen voor iets 'goeds') geen garantie is voor jaren onbezorgd rijden.

Ik hoop dat jij meer geluk hebt!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:54

nou dan zal ik mijn eigen ervaring maar even plaatsen: we hebben hem achter onze eigen auto gehad met ons fjordje erin.Het was even wennen op de weg omdat de trailer breder is als de auto, maar hij ligt zeer stabiel en voor mn paardje ook erg prettig om op te stappen.Zeer ruim en ziet er keurig uit, geen gekkigheden. We hebben hem ook getest met 2 paarden en ook dat ging soepel, de staat van de trailer is op wat haarkrasjes na zeer goed. Keiharde bodem, mooie dikke rubbermat, harde stevige wanden, Jah we zijn tot nu toe uiterst tevreden. Maargoed het is ook een trailer van 4 jaar oud dus daar mag je naar mijn idee eigenlijk ook weinig gekkigheid bij verwachten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:57

Volgens mij heb ik jouw Saris wel eens meegehad als huurtrailer toen ie nog bij Impex stond :) Vond hem erg fijn achter de auto liggen, heb ze ook wel eens anders gehad :+

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:17

klopt, tis een huurtrailer geweest! en daardoor relatief vrij weinig gebruikt, kans is heel groot dat jij de onze hebt gehuurd :) wat leuk dat je reageert.
Dit is hem.

Afbeelding

Afbeelding