vracgtwagen verhuren, wat voor verz/afspr???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

vracgtwagen verhuren, wat voor verz/afspr???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:44

Omdat wij onze vrachtwagen niet veel gebruiken, en hem wrsl ook niet kwijt willen, een vraagje,
wij zitten erover te denken hem te huur aan te bieden. allereerst natuurlijk tegen welk tarief? Het gaat om een b rijbewijs wagen met 1OOO kg laadvermogen. er kunnen twee ponys op of 1 paaard. grote zadelkamer en ruimte om te slapen. echt een leuke, makkelijk bestuurbare wagen. OOk kamera toezicht. Oploopschotten etc etc.

daarnaast....hoe zit dat met de verzekeringen? moet je gebruik maken van een contract???

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:49

hij staat op jouw naam, dus jij bent verantwoordelijk als iemand schade maakt met die wagen.
je zou moeten informeren of het mogelijk is een speciale verzekering af te sluiten, maar ik vrees dat dit lastig is.

ik zou een vast tarief afspreken en dan een x bedrag per kilometer. ik geloof dat wij onze (teruggekeurde) vrachtwagen verhuren voor 0,40 cent per kilometer aan collegabedrijven. maar 100% zeker weet ik dat niet.

een borg lijkt me ook niet onverstandig.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:08

Ik denk dat het een lastig verhaal wordt om dat als particulier te doen...Immers de auto staat gewoon op jouw naam en dat kan je niet veranderen ook al vraag je er geld voor. Als je bij de verzekering aangeeft dat je niet de vaste bestuurder bent zal je niet vrolijk worden van je premie denk ik, geef je aan dat je wel vaste bestuurder bent denk ik dat je problemen kan verwachten als bij een ongeluk blijkt dat je het ding met regelmaat verhuurt...Misschien als je het bedrijfsmatig kan doen is het wel interessant (en te verzekeren).

Daarnaast denk ik dat je als particulier ook al niet sterk staat (of zelfs niet verzekerd bent) als de wagen niet word teruggebracht...En dat kan natuurlijk zomaar als je aan vreemden verhuurt. Zou mij teveel risico zijn in ieder geval.